Διάφορα

Η τραγικότητα της ειρωνείας


overlays-most-liked-life-books-Favim.com-4220351

Δεν είμαι σίγουρη ότι κάνω καλά που κάνω αυτήν την ανάρτηση, αλλά με τρώει μέσα μου και θέλω να το μοιραστώ με κάποιον που έχουμε την ίδια αγάπη για τα βιβλία.

Χθες, είχα πάει για διάβασμα και καφέ. Ήμουν πολύ χαρούμενη που μετά από ένα κουραστικό πρωινό, θα μπορούσα ήρεμα ν’ απολαύσω το βιβλίο μου σε ένα ήσυχο καφέ. Όταν έφτασα, το καφέ ήταν γεμάτο κόσμο, έξω αλλά και μέσα. Μπήκα στο εσωτερικό να δω τι ακριβώς συμβαίνει. Αρχικά νόμιζα ότι έκαναν παρουσίαση κάποιου βιβλίου ή είχε συνάντηση κάποια λέσχη ανάγνωσης. Μία κυρία καθόταν σε ένα ψηλό σκαμπό και διάβαζε αποσπάσματα από ένα βιβλίο, που αρχικά δεν είχα δει, και οι υπόλοιποι άκουγαν με προσοχή. Και ξαφνικά άρχισαν όλοι να γελούν. Όχι να γελούν απλά, να γελούν κοροϊδευτικά. Στην αρχή νόμιζα ότι δεν κατάλαβα καλά. Δεν μπορεί να συνέβαινε αυτό που νόμιζα. Είδα το βιβλίο που κρατούσε η κυρία στα χέρια της. Ήταν ένα βιβλίο ελληνικής λογοτεχνίας με έντονο ερωτικό περιεχόμενο.

Αργότερα έμαθα ότι δεν είχαν φυσικά παρουσίαση βιβλίου, ούτε είχε κάποια λέσχη συνάντηση, αλλά είχε συνάντηση μία πολύ γνωστή ομάδα από το facebook που ασχολείται με βιβλία. Αυτό που συνέβη ήταν ότι κάποιος διάβαζε αποσπάσματα από το βιβλίο, κυρίως τα ερωτικά, με έντονο τρόπο, με πάθος θα έλεγα και οι υπόλοιποι γελούσαν.

Βγήκα έξω υπερβολικά ενοχλημένη από αυτό που αντίκρισα μέσα. Δεν ευχαριστήθηκα ούτε το βιβλίο μου, ούτε τον καφέ μου.

Με αυτή την ανάρτηση δεν προσπαθώ να υπερασπιστώ τον συγγραφέα ή το βιβλίο, μιας και δεν το έχω διαβάσει, ούτε είναι του γούστου μου. Σκέψου ότι είναι και από αυτά που σνομπάρω. Παρόλα αυτά, η εικόνα ήταν πολύ άσχημη. Θεωρώ ότι οι συναντήσεις των βιβλιόφιλων γίνονται για να μοιραστούν τις απόψεις τους για βιβλία που αγαπούν, όχι για να χλευάσουν βιβλία. Αν δεν σου αρέσει γράψε την κριτική σου γι’ αυτό, ή πες την, αλλά μην κάνεις κάτι τέτοιο. Μην κάνεις σχόλια του τύπου «Καλά ποιος θα έδινε λεφτά γι’ αυτό;» γιατί ο διπλανός σου μπορεί να έδινε ή να έχει δώσει. Μπορεί κι εγώ να μην διαβάζω ελληνική λογοτεχνία, παρόλο που πραγματικά λατρεύω κάποιους συγγραφείς ως ανθρώπους πχ. την κυρία Λένα Μαντά. Την έχω γνωρίσει από κοντά και πραγματικά είναι απίστευτος άνθρωπος. Έχω διαβάσει κάποια βιβλία της αλλά γενικά δεν είναι τόσο του στυλ μου. Ποτέ όμως δε θα πάρω βιβλίο της στην παρέα μου ή σε συνάντηση που μπορεί να κάνω και να αρχίσω να κοροϊδεύω αυτό που διάβασα. Και στο κάτω κάτω για να πουλάνε αυτά τα βιβλία σημαίνει ότι υπάρχει κόσμος που κάτι βρίσκει σε αυτά, τα αγαπά. Όλα είναι θέμα γούστου. Έχεις την επιλογή να μην το διαβάσεις. Τι σε νοιάζει πώς εκδόθηκε ή γιατί εκδόθηκε ένα βιβλίο. Μην το αγοράσεις. Μην το διαβάσεις. Γράψε εσύ κάτι καλύτερο. Δυστυχώς στις μέρες μας υπάρχει πολύ αδικία. Άνθρωποι που δεν αξίζουν παίρνουν τα εύσημα για πολλά, αλλά τι να κάνουμε έτσι είναι η ζωή. Εσύ κράτα την αξιοπρέπειά σου και αγάπα τη λογοτεχνία.

ΥΓ. Αυτή την ανάρτηση δεν την έκανα για να προσβάλλω κανέναν, απλά έτυχε να είμαι μπροστά σε αυτό το περιστατικό και ήθελα να δω και την άποψη όσων διαβάζουν τις αναρτήσεις μου γι’ αυτό. Ελπίζω να μη μου βγει σε κακό…

26 thoughts on “Η τραγικότητα της ειρωνείας

  1. Έχεις δίκιο και αν αναφέρεσαι σε μια ομάδα που έχει να κάνει και με φωτογραφίες να ξέρεις πως έφαγα μπλοκ γιατι τους εκραξα. Αν όχι, και έχει να κάνει με καφετέρια κοντά στην περιοχή σου που θέλω να πάω τότε κρίμα..

      1. Φυσικά. Μια από τουτές είναι μια πραγματικά κακια γυναίκα. Όταν την ρώτησα γιατί με έκανε μπλοκ στην ομαδα μού μίλησε με τέτοια κακία και μίσος ποθ θα νόμιζες πως της έφαγα το πιτογυρο

  2. Δύσκολο θέμα θίγεις τώρα αλλά σε κάθε περίπτωση έχει δίκιο η cherybookish, την άποψή σου καλά κάνεις και τη λες και όποιος διαφωνεί μπορεί να σου απαντήσει και να γίνει ένας γόνιμος διάλογος.

  3. Έχεις πολύ δίκιο σε αυτά που λες και γενικά από τότε που μπήκε το facebook στη ζωή μας προσπαθώ να αποφεύγω να παρακολουθώ τέτοιες ομάδες. Όσον αφορά τώρα στις κακές κριτικές, συμφωνώ ότι ο χλευασμός είναι το χειρότερο που μπορεί να υπάρξει. Αν δεν μ’ αρέσει ένα βιβλίο θα πω τη γνώμη μου, θα την αιτιολογήσω αλλά ποτέ δεν θα αναφερθώ υποτιμητικά είτε στον συγγραφέα είτε στο συγκεκριμένο έργο του. Γιατί δεν είναι μόνο ότι προσβάλεις τον συγγραφέα, αλλά όπως λες προσβάλλεις και όλους όσους το έχουν διαβάσει και το βρήκαν ωραίο.

    1. Εγώ είμαι σε κάποιες ομάδες του facebook. Είμαι και στη συγκεκριμένη, τουλάχιστον για λίγο ακόμα, αλλά με ενόχλησε πολύ αυτό που είδα χθες. Δεν έχω δικαίωμα φυσικά να τους σταματήσω, αλλά ήθελα να το σχολιάσω κάπως. Μου έκανε πολύ κακή εντύπωση.

      1. Και σε μένα θα έκανε πολύ κακή εντύπωση, πίστεψέ με!! 😦 Γενικά πάντως ακούω διάφορα παράπονα για αρκετές από τις ομάδες που απευθύνονται σε βιβλιόφιλους και αυτό δεν με πολυ-ενθαρρύνει να γίνω μέλος. (όχι μόνο σε αυτές, αλλά και σε άλλες παρόμοιες). Νομίζω πως το Goodreads είναι η πιο συμπαθητική επιλογή. Γράφεις την κριτική σου όμορφα κι ωραία και μέχρι εκεί. 🙂

      2. Όντως το goodreads είναι πολύ καλό. Γράφει πολύς κόσμος κριτικές κι έτσι μπορείς να δεις αν είναι του γούστου σου ένα βιβλίο πριν το αγοράσεις. Επίσης δεν έχω δει να υπάρχει «θάψιμο» ή «κουτσομπολιό» για κάποιο βιβλίο, αυτό δλδ που γίνεται σε πολλές ομάδες.

  4. Έλα ρε συ, απαράδεκτο. Πωπω δεν υπάρχει τίποτα που να μισώ πιο πολύ στον κόσμο από τον ακαδημαϊκό σνομπισμό και αυτό που έγραψες το συγκαταλέγω εκεί. Τέτοιοι άνθρωποι θα έπρεπε να ξέρουν καλύτερα.

    1. Ισχύει. Κι εγώ πολλές φορές σνομπάρω βιβλία, αν και προσπαθώ να το περιορίσω γιατί ξέρω ότι είμαι λάθος. Παρόλα αυτά, δεν κάνω προπαγάνδα, ούτε κάτι παρόμοιο με αυτό που είδαν τα ματάκια μου. Αφού σκέψου ότι είχα κοκαλώσει όταν κατάλαβα τι έβλεπα…

  5. Υπάρχει κάτι που λέγεται ελευθερία του λόγου και της έκφρασης κάτι για το οποίο έχουν γίνει πολλοί αγώνες για να αποκτηθεί για να μπορούν αυτοί τώρα να κάτσουν άνετοι κι ωραίοι να χλευάζουν τόσο εύκολα τα βιβλία, τα όποια βιβλία! Βιβλιόφιλος δεν γίνεσαι επειδή ξεστραβώθηκες και διάβασες έναν Ντοστογιέφσκι ή έναν Έλιοτ, αλλά επειδή σέβεσαι και αγαπάς τα βιβλία και την ανάγνωση σαν ίδεα και σαν στάση ζωής. Όσο ρατσιστικό είναι να κρίνεις έναν άνθρωπο από την εμφανισή του, τη θρησκεία του ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, το ίδιο ρατσιστικό είναι να τον κρίνεις κι από τις επιλογές των βιβλίων του. Δυστυχώς πήξαμε στους καλούς και «ποιοτικούς» αναγνώστές και ξεχασαμε την στοιχειώδη ευγένια

    1. Αχ πόσο συμφωνώ με όσα λες. Και δυστυχώς παρατηρώ ότι υπάρχουν άνθρωποι που διαβάζουν και πραγματικά θα σε κοιτάξουν παράξενα αν διαβάσεις κάτι πιο ανάλαφρο. Δεν το καταλαβαίνω. Πραγματικά. Λες και δεν έχουν εκείνοι την επιλογή να μην το διαβάσουν. Λες και τους επιβάλλεις να το κάνουν.

  6. Αυτός ο σνομπισμός υπάρχει σε όλες τις κοινωνικές ομάδες. Όπου υπάρχουν ελιτιστές άνθρωποι (hint: υπάρχουν παντού), υπάρχουν και τέτοιες αντιδράσεις. Παλιότερα έκανα κι εγώ «ελεύθερα» κάποια υποτιμητικά σχόλια και όταν συνειδητοποίησα ότι προσβάλω κόσμο έτσι σταμάτησα αμέσως! Θυμάμαι στο πρώτο βιβλιοπωλείο που δούλεψα, οι συνάδελφοι αποκαλούσαν ένα συγκεκριμένο ράφι «τα άρρωστα» – ήταν εσωτερικής αναζήτησης το είδος – και τώρα το σκέφτομαι και ντρέπομαι. Ελπίζω να μην τους άκουσε ποτέ κανένας πελάτης.
    Το κακό είναι ότι έχουμε αποδεχτεί το λεγόμενο «guilty pleasure», λες και θα ‘πρεπε να ντρεπόμαστε γι αυτά που μας αρέσουν. Προσωπικά, θα βροντοφωνάζω τα γούστα μου και θα χαίρομαι όταν κάποιος διαβάζει οτιδήποτε.

    1. Κι εγώ το έχω κάνει. Νομίζω πως σχεδόν όλοι το έχουμε κάνει. Να κοροιδέψουμε κάποιο βιβλίο. Η εικόνα αυτή όμως ήταν σαν να με ταρακούνησε στο να προσέχω περισσότερο τι κάνω γιατί πραγματικά μπορεί να γίνομαι ρεζίλι σε κάποιον που κάθεται δίπλα μου. Σκέψου ότι σκέφτομαι να δώσω μια ευκαιρία σε βιβλία που σνομπάρω και να τα διαβάσω 🙂

  7. Καλησπέρα σας. Επειδή είμαι μέλος στη συγκεκριμένη ομάδα και έτυχε να είμαι στη συνάντηση του περασμένου Σαββάτου, θα ήθελα να συμμετάσχω στη συζήτησή σας. Για μένα δεν έχει καμία διαφορά να γελάω με ένα βιβλίο ερωτικού περιεχομένου απ΄το να γελάω με το Legally Blonde (Η εκδίκηση της ξανθιάς), για παράδειγμα. Η ποιότητα στη δουλειά του καθενός είναι κάτι που φαίνεται. Δεν υπάρχουν τα ίδια στάνταρ σε όλα τα δημιουργήματα. Το πρόβλημα αρχίζει όταν κάποιος παρουσιάζει το περιορισμένων δυνατοτήτων έργο του για δημιούργημα υψηλής αξίας. Έχω αναφέρει πολλές φορές στη συγκεκριμένη ομάδα ότι διαβάζω Άρλεκιν. Δε μου έχουν πει ούτε ένα αρνητικό σχόλιο. Και, από όσους έχω δει και ήταν στην εν λόγω συνάντηση, κανένας ποτέ δε με έχει προσβάλει για τα αναγνώσματά μου. Ίσως οφείλεται στο ότι δε μένω μόνο εκεί ή στο ότι δε νομίζω πως το χ,ψ Άρλεκιν είναι λογοτεχνία υψηλού επιπέδου. Μου αρέσει; Ναι. Είναι κάτι εντυπωσιακό; Όχι.

    Αναφέρθηκε, επίσης, η ελευθερία του λόγου. Είχα την εντύπωση ότι η έννοια συμπεριλαμβάνει και την κριτική. Και στο goodreads δημόσια κριτική γίνεται. Στις εφημερίδες υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνονται να γράψουν τη γνώμη τους, καλή ή κακή. Ο Λαζόπουλος έκανε έκθεση με τα ζωγραφικά του έργα και πέρα απ΄τα κανάλια στα οποία προβλήθηκε, όλοι οι υπόλοιποι σχολίαζαν ότι ήταν σα ζωγραφιές παιδιού δημοτικού. Αυτό δεν ήταν προσβολή; Ή επειδή δεν επρόκειτο για κριτική βιβλίων, δε μας πειράζει;

    Στο ποστ αναφέρθηκε και η Λένα Μαντά. Να πω ότι στην ομάδα πολλάκις έχει αναφερθεί πόσο προσηνής άνθρωπος είναι αλλά η γραφή της εξακολουθεί να μπάζει από παντού. Η Κατερίνα Στικούδη δεν έχει προσβάλλει ποτέ, κανέναν με τις δηλώσεις της αλλά αυτό δεν την κάνει λιγότερο άφωνη για τραγουδίστρια. Το πόσο καλός άνθρωπος μπορεί να είναι κάποιος δεν έχει να κάνει με το αν είναι ταλαντούχος σε αυτό που κάνει. Θυμηθείτε πόσους δασκάλους και καθηγητές είχαμε που λέγαμε «καλή η κα. Τάδε, γλυκιά, έχει υπομονή αλλά δεν έχει μεταδοτικότητα». Ε λοιπόν είναι το ίδιο ακριβώς πράγμα.

    Και κάτι ακόμα… οι συναντήσεις είναι ανοιχτές για όλα τα μέλη της βιβλιοομάδας αλλά δε σημαίνει ότι κάποιος είναι λιγότερο μέλος αν δεν έρχεται. Δε χρειάζεται να ταυτιστεί με την εν λόγω πρακτική. Είναι κάτι που κάνει ένα μέρος των μελών. Συγκριτικά με το πόσους αριθμεί το γκρουπ, είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό μελών. Μακάρι να γινόντουσαν τέτοιες συναντήσεις μελών του γκρουπ και σε άλλες πόλεις της χώρας. Εξάλλου δε γελάμε πάντα άμεσα με το ελαφρύ ανάγνωσμα αλλά κυρίως με σχόλια που κάνουμε πάνω σε αυτό. Για παράδειγμα «αφού έκαναν έρωτα, ο Δημήτρης (πώς τον έλεγαν δε θυμάμαι) έπεσε και κοιμήθηκε» και ακολουθεί σχόλιο «Μα καλά, ένα τσιγάρο δεν ήθελε ν’αναψει; Να κάνει ένα μπάνιο;». Νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε το χιούμορ. Ακριβώς όπως σε μια ταινία θα δούμε τις πρωταγωνίστριες να ξυπνάνε με το μαλλί ολόισιο και το eyeliner στη θέση του. Προφανώς και θα σχολιαστεί γιατί είναι αστείο ως κάτι μη ρεαλιστικό. Αν διαφωνείτε με αυτό, μπορείτε να το εκφράσετε στη σελίδα της εκδήλωσης (λέω της εκδήλωσης και όχι της ομάδας γιατί 1. δεν αφορά ολόκληρη την ομάδα, παρά μόνο τις συναντήσεις ορισμένων μελών και 2. οι αδμίν προσπαθούν να κρατούν τον τοίχο της ομάδας καθαρό από άσχετα ποστ για να μη χάνουμε το πραγματικό περιεχόμενο και νόημα για το οποίο φτιάχτηκε το γκρουπ).

    υγ. Ερωτικού περιεχομένου είναι και ο Ντε Σαντ. Και ο Εραστής της Λαίδης Τσάτερλυ. Και η Νανά του Ζολά. Δεν είναι όλα τα «ερωτικού περιεχομένου» της ίδιας ποιότητας.

  8. Γεια σου Λυδία, χαίρομαι πολύ που συμμετέχεις στη συζήτησή μας.
    Αρχικά να πω ότι έγραψα αυτό το κείμενο επειδή απλά ενοχλήθηκα από κάτι που έτυχε να συναντήσω. Δεν θέλω να προσβάλλω κανέναν, καμία ομάδα. Απλά μέσα από το περιστατικό ήθελα να πω και την άποψή μου για όλους όσους μπορεί να «κρίνουν» τις επιλογές των άλλων. Επίσης δεν προσπάθησα ποτέ να υπερασπιστώ το συγκεκριμένο βιβλίο. Φυσικά και δεν το θεωρώ ποιοτικό ανάγνωσμα και γενικά δεν διαβάζω τέτοιου είδους λογοτεχνία, απλά έτυχε να δω αυτό. Τη κυρία Λένα Μαντά την ανέφερα ως παράδειγμα και ουδέποτε είπα ότι υπήρξε κάποιο άσχημο σχόλιο για εκείνη. Και τέλος ανέφερα τα ερωτικά αποσπάσματα επειδή αυτά σχολιάζονταν. Δεν προσπαθώ να υποβαθμίσω το ερωτικό μυθιστόρημα. Άσε που κι εγώ παλαιότερα διάβαζα Άρλεκιν και περνούσα πολύ ωραία την ώρα μου.
    Γενικά δεν ανέφερα όλη την ομάδα απλά ένα περιστατικό. Και εννοείται ποτέ μα ποτέ δεν σχολίασα το μέρος που έγινε μιας και είναι ένα από τα αγαπημένα μου μέρη. Το θεωρώ πολύ ξεχωριστό και για ‘μένα είναι πολύ οικείο. Κάτι σαν το σπίτι μου. Έτσι το αισθάνομαι.
    Λυπάμαι αν στενοχώρησα κάποιον άθελά μου, αλλά απλά έγραψα τη γνώμη μου για κάτι. Δεν μίλησα άσχημα για κάποιον, ούτε θεωρώ ότι προσέβαλα κάποιον με κάτι που έγραψα.
    Αυτά από ‘μένα. Και πάλι σε ευχαριστώ που έγραψες τη γνώμη σου.

      1. cherrybookish, καλό θα ήταν να μην «νομίζεις», αλλά να γράφεις κάτι όταν το ξέρεις.

        Η συγκεκριμένη ομάδα δεν κάνει event για να κράξει – γενικά, δεν «κράζει», δεν έχει μέλη καρακάξες (κι αν ξεπέσει καμιά, την πετάνε – καλή ώρα).

        Το event, λοιπόν, γίνεται για να συναντούνται τα μέλη (ένα απ’ αυτά είμαι κι εγώ) και να μιλάνε, να γελάνε, να περνάνε καλά. Μέσα σε όλα τα άλλα που κάνουν, συχνά (ούτε καν πάντα) διαβάζουν ένα βιβλίο παραλογοτεχνίας, το σχολιάζουν και γελάνε. Πού ακριβώς είναι το κακό; Στο ότι γίνεται δημόσια; Δηλαδή αν το έκαναν στα σπίτια τους δεν θα πείραζε; Δεν είναι γελοίο επιχείρημα αυτό;

        Τα βιβλία εκδίδονται. Δημόσια. Και οι συγγραφείς τους ξέρουν (ή πρέπει να ξέρουν) πως είναι εκτεθειμένοι σε κάθε είδους κριτική, σάτιρα, λοιδορία, θαυμασμό. Είναι δεδομένο αυτό, δεν θα το αλλάξουμε γιατί έτσι θέλετε εσείς. Το αν κάποιος θέλει να γελάσει ή να κλάψει με ένα βιβλίο είναι δικό του θέμα. Ποια είσαι εσύ (ή εγώ, ή ο καθένας) που θα ορίσει με τι θα γελάμε; Τι θα κριτικάρουμε; Αν εμάς μας διασκεδάζει αυτό, εσένα ποιο είναι το πρόβλημά σου;

        Πραγματικά απορώ. Θεωρείς εσύ ή όποιος άλλος πως «μπορείς» να ορίσεις με τι θα γελάσει ο κόσμος; Σε έθιξε προσωπικά η αρνητική κριτική σε ένα παραλογοτεχνικό βιβλίο; Είσαι η Σταματίνα Τσιμτσιλή με ψευδώνυμο, και σε πήρε ο πόνος;
        Τότε; Πού ακριβώς είναι το πρόβλημα;

      2. Για κάποιον λόγο η ατμόσφαιρα ηλεκτρίστηκε νομίζω. Χωρίς λόγο βέβαια γιατί όπως κάποιοι διασκεδάζουν με αυτόν τον τρόπο, έτσι κι εγώ απλά σχολίασα στο blog μου κάτι που δεν μου άρεσε. Δεν είπα να σταματήσουν να το κάνουν, απλά εμένα δεν μου άρεσε ο τρόπος, όχι το τι γινόταν. Το ότι δηλαδή κάποια διάβαζε ένα βιβλίο με έντονο πάθος και όλοι από κάτω γελούσαν. Δεν με νοιάζει ποιο βιβλίο ήταν αυτό. Όποιο κι αν ήταν το ίδιο θα μου έκανε. Κι εγώ θεωρώ ότι κάποια βιβλία, όπως κι αυτό που σχολιάστηκε δε θα το διάβαζα ποτέ και έχει γίνει μεγάλος ντόρος γι’ αυτό χωρίς λόγο. Αλλά τι να κάνουμε; Συμβαίνουν και αυτά. Άρα από τη μεριά μου, δεν έκραξα, εννοείται, καμία ομάδα ή συνάντηση, απλά σχολίασα ένα περιστατικό. Κάποιοι θα συμφωνήσουν και κάποιοι όχι. Εγώ ήθελα να το μοιραστώ με όσους διαβάζουν το blog μου επειδή απλά δεν μου έκανε εμένα ο τρόπος.
        Για την ομάδα σαν ομάδα δεν έχω να πω και πολλά ή μάλλον δε θέλω. Ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει. Κι εγώ είμαι μέλος της για να δω αν θα δω ξαφνικά το πρόσωπό μου στο facebook χωρίς να το ξέρω. Αυτό όμως είναι μία άλλη συζήτηση.

  9. Καλησπέρα Κατερίνα !! Είμαι και εγώ μέλος σε πολλές ομάδες βιβλίου ,όμως νομίζω μια δυο είναι αυτές που πραγματικά ασχολούνται με σεβασμό στο βιβλίο !! Συμφωνώ και εγώ σε αυτά που γράφεις ,σέβομαι τις επιλογές όλων των αναγνωστών ,και είμαι και εγώ της άποψης ,κάτι που δεν αρέσει σε εμένα ,αρέσει σε κάποιον άλλον ,γιατί να το κατηγορήσω η να το απαξιώσω , ? Θεωρώ τελικά ,ότι δεν έχουν κάτι να μου δώσουν αυτές οι ομάδες ,άλλωστε για αυτό υπάρχει το ίντερνετ ,ψάχνω και βρίσκω αυτό που θέλω ,εμπιστεύομαι και κάποιες λίγες φίλες μου αναγνώστριες μα πάνω απ’ όλα την κρίση μου και ευτυχώς δεν με έχει γελάσει ως τώρα …….Να είσαι καλά !

    1. Καλησπέρα και καλώς ήρθες 🙂 Όντως έτσι είναι. Ο καθένας έχει το γούστο του. Πάνω απ’ όλα έγραψα αυτό το κείμενο για να πω αυτό, όχι για να κατηγορήσω, αλλά σίγουρα δε γίνεται να συμφωνούν όλοι μαζί μας. Νομίζω ότι πέρα από κάποιους ανθρώπους που εμπιστευόμαστε, πάνω απ’ όλα πρέπει να ακολουθούμε το δικό μας ένστικτο και γούστο.

Σχολιάστε

