Κριτικές βιβλίων

Η νυχτερίδα – Jo Nesbo


IMG_20160512_114602[1]

Ο επιθεωρητής Χάρι Χόλε αποσπάται από τη Δίωξη Εγκλημάτων του Όσλο στο Σίδνεϊ για να παρακολουθήσει την έρευνα που διεξάγουν οι τοπικές αρχές για την εξιχνίαση ενός φόνου. Ο Χάρι μπορεί να προσφέρει τη βοήθειά του αλλά έχει ρητές οδηγίες να μην μπλέξει. Το θύμα είναι μια εικοσιτριάχρονη Νορβηγίδα που είναι διάσημη στην πατρίδα της. Φυσικά, ο Χάρι δεν μπορεί να μείνει απλός παρατηρητής και συνδέεται φιλικά με τον επιθεωρητή που είναι επικεφαλής της έρευνας καθώς και με έναν από τους μάρτυρες, με αποτέλεσμα να βρεθεί αναμεμειγμένος με την έρευνα. Οι τρεις αυτοί άνθρωποι θα ανακαλύψουν πως η δολοφονία της κοπέλας είναι μόνο ο τελευταίος κρίκος μιας αλυσίδας ανεξιχνίαστων φόνων. Έχουν λοιπόν να αντιμετωπίσουν έναν ψυχοπαθή που δρα σε όλη την Αυστραλία. Καθώς ο κλοιός αρχίζει να κλείνει γύρω από τον δράστη, ο Χάρι φοβάται ότι κανείς δεν είναι πια ασφαλής – ούτε καν αυτοί που ερευνούν την υπόθεση.

***

Σήμερα τελείωσα τη νυχτερίδα και δεν άντεξα να περιμένω περισσότερο για να γράψω τη γνώμη μου γι’ αυτό το βιβλίο.

Ξεκίνησα με μεγάλο ενθουσιασμό μιας και έχω ακούσει τα καλύτερα απ’ όλους για τον Nesbo. Είχα διαβάσει παλαιότερα ακόμα ένα βιβλίο του το «Κυνηγοί κεφαλών» και ήταν αρκετά καλό, αλλά όχι συγκλονιστικό. Από τη σειρά με πρωταγωνιστή τον Χάρι Χόλε πραγματικά περίμενα πολλά. Περίμενα πώς και πώς να το ξεκινήσω και να χαθώ στην ιστορία του. Να έχει μυστήριο που θα με συνεπάρει και θα ψάχνω μανιωδώς τον δολοφόνο.

Δυστυχώς στην περίπτωσή μου, δεν έγινε τίποτα απ’ αυτά. Το πρώτο φάουλ για μένα ήταν ότι τα γεγονότα δε διαδραματίζονται στην Νορβηγία αλλά στην Αυστραλία.

ΓΙΑΤΙ;

Πόσο μεγάλη απογοήτευση ένιωσα όταν το είδα αυτό. Φόνος, μυστήριο και καλοκαίρι δεν ταιριάζουν. Ο φόνος θέλει ομίχλη, σκοτάδι και κρύο. Πολύ κρύο! Όταν λοιπόν είδα ότι όλα συμβαίνουν στην Αυστραλία κατέρρευσε το σύμπαν…

Δεύτερο αρνητικό για ‘μένα ήταν ότι έμαθα όλη την ιστορία της Αυστραλίας. Πραγματικά βαρέθηκα να διαβάζω για την Αυστραλία, την κουλτούρα των ανθρώπων εκεί, για το πώς σκέφτονται, πώς μεγάλωσαν και όλα όσα δεν έχουν σχέση με την υπόθεση.

Τρίτο αρνητικό ήταν τα ναρκωτικά. Πολλά ναρκωτικά. Γενικά τα αστυνομικά μυθιστορήματα με ναρκωτικά δεν μου αρέσουν. Θέλω κάτι πιο σκοτεινό και μυστικό όχι κάτι τόσο «απλό».

Μπορεί να σου φανεί υπερβολικό αλλά μέχρι και οι τίτλοι των κεφαλαίων με ξενέρωσαν. Ήταν του τύπου «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα κι ο κοντός». «Ο κλόουν, το φίδι και ο ινδιάνος». Μα τίτλοι είναι αυτοί; Όλοι οι τίτλοι ήταν τέτοιου τύπου… Τόσο μα τόσο απλοί.

Επίσης για να μην σε κουράσω με τόσα αρνητικά που βρήκα, η πλοκή δεν ήταν συγκλονιστική, ούτε οι χαρακτήρες. Εκτός από τον Χάρι που δεν τρελάθηκα κιόλας, οι υπόλοιποι μου ήταν αδιάφοροι. Ανατροπές υπήρχαν ειδικά προς το τέλος, αλλά κάποια πράγματα ήταν αρκετά προβλέψιμα.

Αυτό που μου άρεσε πολύ ήταν ένας αυστραλιανός μύθος που αναφέρει κάποια στιγμή για τον Γουάλα και τη Μούρα. Αυτός ο μύθος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία και τις συνδέει πολύ όμορφα. Εκτός από αυτό ήταν ένα κλασσικό αστυνομικό μυθιστόρημα με δράση, φόνο, κακούς, ανατροπές και καλούς αστυνομικούς, απλά δεν είχε το κάτι που θα με κερδίσει. Βασικά του έλειπαν πολλά για να με κερδίσει. Προφανώς δεν μου ταίριαξε. Παρόλα αυτά, θα συνεχίσω σίγουρα τη σειρά μιας και ξέρω ότι τα επόμενα βιβλίο είναι καλύτερα.

14 thoughts on “Η νυχτερίδα – Jo Nesbo

  1. Α, δεν έχεις δίκιο για το ομιχλώδες! Το έγκλημα στον ήλιο και το αντίστοιχο στη Μεσοποταμία δεν σου άρεσαν δηλαδή; Για να μη πω για το Νείλο! Και μια και είπες Αυστραλία τα Miss Fisher’s Murder Mysteries έχουν αρκετό ενδιαφέρον! (Σου τα γράφω με λίγο χιούμορ δεν πιστεύω να παρεξηγηθείς.)
    Από την άλλη με χαλάνε και εμένα τα πολλά ναρκωτικά αλλά και τα πολλά προβλήματα ιδίως τα ψυχολογικά και οικογενειακά που φαίνεται κατατρέχουν τους ντετέκτιβ των Σκανδιναβών.

    1. Χαχαχα όχι φυσικά, γιατί να παρεξηγηθώ καλέ; Εμένα μου αρέσουν πολύ αυτά με τα ψυχολογικά. Πάρα πολύ μπορώ να πω. Ακούγεται λίγο ανησυχητικό μάλλον… Η καθαρά αστυνομική περιπέτεια δεν μου αρέσει τόσο. Την προτιμώ σε ταινία. Το βιβλίο θέλω να έχει άλλη ατμόσφαιρα.

      1. Για την ατμόσφαιρα δε διαφωνώ. Αλλά αυτό με τα ατέλειωτα ψυχολογικά προβλήματα και τις σελίδες εσωτερικών αναζητήσεων δεν το μπορώ ειδικά στα αστυνομικά. Τα προτιμώ πιο fact based.

  2. Εμένα μου άρεσε για όλους αυτούς τους λόγους που δε σου άρεσε 🙂 Εντάξει, σίγουρα θα μπορούσε να είναι πιο δυνατή η ιστορία, αλλά είναι το πρώτο της σειράς, δεν περίμενα θαύματα. Αυτό που μου έκανε προσωπικά εντύπωση ήταν ότι ο Χάρι Χόλε δεν ήταν τόσο τέλειος. Είχε θέματα, και μεγάλα θέματα κιόλας, και γενικά οι εξελίξεις δεν ήταν τόσο ρόδινες όσο σε άλλα βιβλία. Ενδιαφέρουσα αρχή, σκοπεύω κι εγώ να συνεχίσω παρακάτω με τα υπόλοιπα βιβλία της σειράς.

    1. Όντως ο Χόλε δεν ήταν τέλειος και αυτό τον έκανε πιο ενδιαφέρον από άλλους ντετέκτιβ σε βιβλία που δεν κάνουν ποτέ κάτι λάθος, αλλά γενικά δεν με κέρδισε. Δεν ξέρω ίσως από την αρχή δεν μου ταίριαξε και μετά τα έβλεπα όλα στραβά.

  3. Ουτε εμένα μου αρεσε! Αφου είπα πάλι καλά που έμαθα και λιγα πράγματα για την Αυστραλία και δεν πηγε στραφι το διαβασμα. Παντως τα επόμενα βιβλία του ειναι καλυτερα και για μενα το τοπ είναι ο Χιονάνθρωπος! Κατα τα αλλα πολυ ωραια η γραφη σου!

    1. Σ’ ευχαριστώ πολύ. Απ’ όλους έχω ακούσει ότι το καλύτερο είναι ο χιονάνθρωπος και η λεοπάρδαλη. Οι τόσες πληροφορίες για την Αυστραλία με κούρασαν απίστευτα…

  4. Δεν έχω διαβάσει το συγκεκριμένο, αλλά διάβασα ‘τον χιονάνθρωπο’ που θεωρείται το καλύτερο του, και δε με ενθουσίασε. Ούτε την πλοκή βρήκα ενδιαφερουσα, ούτε τους χαρακτήρες. Βέβαια, ολα αυτά είναι υποκειμενικά, και ξέρω οτι οι περισσότεροι θα διαφωνίσουν μαζί μου, αλλά προσωπικά δύσκολα θα ξαναδιάβαζα κάτι δικό του.

    1. Ναι, όντως. Σχεδόν όλοι λένε καλά λόγια για τον Χιονάνθρωπο, αλλά εννοείται πως γούστα είναι αυτά. Κι εμένα εν ξέρω αν θα μου αρέσει τελικά μιας και είμαι λίγο απογοητευμένη από τα δύο βιβλία του που έχω διαβάσει.

Σχολιάστε

