Ανακοινώσεις - Νέα

Εκδόσεις Απριλίου 2016 (part 2)


Και σήμερα η συνέχεια…

Εκδόσεις Διόπτρα

Ο Δούκας κι εκείνη:

Υπάρχει άραγε µεγαλύτερη πρόκληση για τις Φιλόδοξες Μητέρες του Λονδίνου από έναν ανύπαντρο δούκα;
Η Κοινωνική Στήλη της Λαίδης Γουίσλνταουν, Απρίλιος 1813

Όπως όλα δείχνουν, ο Σάιµον Μπάσετ είναι έτοιµος να κάνει πρόταση γάµου στην αδελφή του καλύτερού του φίλου, την αξιαγάπητη –αλλά σχεδόν στο ράφι– Δάφνη Μπρίτζερτον. Κι οι δυο τους όµως γνωρίζουν την αλήθεια: πρόκειται για ένα περίπλοκο σχέδιο που στόχο έχει να βγάλει τον Σάιµον από το µυαλό των µαµάδων της υψηλής κοινωνίας που κόπτονται να καλοπαντρέψουν τις κόρες τους. Όσο για τη Δάφνη, είναι βέβαιο ότι έτσι θα προσελκύσει κάποιους άξιους επίδοξους εραστές τώρα που ο δούκας την έχει ανακηρύξει ποθητή.
Ωστόσο, καθώς η Δάφνη λικνίζεται µε τον Σάιµον στον ρυθµό του βαλς στον έναν χορό µετά τον άλλο, δυσκολεύεται πια να θυµηθεί ότι το φλερτ τους είναι µια απάτη. Θες το διαβολικό του χαµόγελο, θες οπωσδήποτε τα µάτια του που παίρνουν φωτιά κάθε φορά που την κοιτάζει… το σίγουρο είναι ότι η Δάφνη ερωτεύεται τον τολµηρό δούκα… στ’ αλήθεια! Και τώρα πρέπει να κάνει τα αδύνατα δυνατά για να πείσει τον γοητευτικό γυναικά ότι το πονηρό τους κολπάκι χρήζει µιας µικρής τροποποίησης και ότι τίποτα πια δεν έχει νόηµα παρά µόνο ο έρωτας…

Ο ιππότης της αγάπης:

Το 1814 µας υπόσχεται µία ακόµη σεζόν γεµάτη εκδηλώσεις. Όχι όµως, κατά την άποψη της γράφουσας, και για τον Άντονι Μπρίτζερτον, τον πιο φευγαλέο εργένη που δεν έχει δώσει δείγµατα ότι προετοιµάζεται για γάµο.
Και στ’ αλήθεια, γιατί να το κάνει; Κανείς δεν παίζει τον ρόλο του αριστοτέχνη γυναικά καλύτερα από εκείνον…
Η Κοινωνική Στήλη της Λαίδης Γουίσλνταουν, Απρίλιος 1814
Μα αυτή τη φορά οι συγγραφείς κοσµικών στηλών έπεσαν έξω. Ο Άντονι Μπρίτζερτον όχι µόνο αποφάσισε να παντρευτεί – αλλά έχει επιλέξει και σύζυγο! Το µόνο εµπόδιο είναι η µεγαλύτερη αδελφή της µνηστής του, η Κέιτ Σέφιλντ, η πιο ενοχλητική γυναίκα που µπορεί κανείς να συναντήσει σε µια λονδρέζικη αίθουσα χορού. Η ραδιούργα δολοπλόκος εξοργίζει τον Άντονι µε την αποφασιστικότητά της να διαλύσει τον αρραβώνα, µα όταν κλείνει τα µάτια του τη νύχτα, η Κέιτ είναι η γυναίκα που στοιχειώνει τα όλο και πιο ερωτικά όνειρά του…
Σε αντίθεση µε ό,τι πιστεύει ο κόσµος, η Κέιτ είναι σχεδόν βέβαιη ότι οι µετανιωµένοι γυναικάδες δεν γίνονται και οι καλύτεροι σύζυγοι – και δεν υπάρχει µεγαλύτερος απατεώνας από τον Άντονι Μπρίτζερτον. Η Κέιτ είναι αποφασισµένη να προστατέψει την αδελφή της – αλλά φοβάται ότι τελικά είναι ευάλωτη η δική της καρδιά. Κι όταν τα χείλη του Άντονι αγγίζουν τα δικά της, ξαφνικά τροµάζει στη σκέψη ότι ίσως δεν θα µπορέσει να αντισταθεί ούτε κι εκείνη στον αξιοκαταφρόνητο γυναικά…

Η γέφυρα των μυστικών:

Η Τζο Μόντφορτ, όμορφη και πλούσια, σύντομα θα αποφοιτήσει και θα παντρευτεί έναν από τους πιο περιζήτητους και εύπορους εργένηδες της Νέας Υόρκης. Όμως, αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που επιθυμεί η Τζο. Το όνειρό της είναι να γίνει δημοσιο¬γράφος σε εφημερίδα. Πέρα από τον αγώνα που πρέπει να δώσει ενάντια στα στερεότυπα και τις απαιτήσεις της κοινωνικής τάξης και της εποχής της, η Τζο καλείται ξαφνικά να αντιμετωπίσει ένα τραγικό γεγονός: ο πατέρας της τραυματίζεται θανάσιμα ενώ καθαρίζει το περίστροφό του. Ο Τσαρλς Μόντφορτ ήταν ένας από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες της Νέας Υόρκης, ιδιοκτήτης εφημερίδας, συνέταιρος σε μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες και, κυρίως, ένας άντρας υπερβολικά έξυπνος και προσεκτικός για να καθαρίζει ένα όπλο γεμάτο – και η Τζο το ξέρει.
Η προσπάθειά της να ανακαλύψει περισσότερα για τον θάνατο του πατέρα της θα την οδηγήσει σε μια δαιδαλώδη έρευνα γεμάτη αγωνία και ανατροπές. Στην πορεία της έρευνάς της, η Τζο θα συναντήσει τον Έντι, έναν νεαρό γοητευτικό δημοσιογράφο που εργάζεται στην εφημερίδα του πατέρα της. Δίπλα στον Έντι, η Τζο θα αναζητήσει την αλήθεια για τον θάνατο του πατέρα της, θα ανακαλύψει έναν νέο κόσμο πέρα από τα όρια της τάξης της, και θα γνωρίσει τον έρωτα. Ώσπου θα συνειδητοποιήσει πόσο ακριβό μπορεί να είναι το τίμημα της αλήθειας και της αγάπης.

Το χνάρι που δεν έσβησε:

Στην Πόλη που Κύλησε στη Θάλασσα, στο παλιό αρχοντικό µε το µεγάλο πεύκο που έκρυψε αναστεναγµούς, µυστικά, προδοσίες και λάθος έρωτες, µια γυναίκα φορώντας παλιά νυφικά στριφογυρίζει σαν τους δερβίσηδες σε έναν χορό που ενώνει τους χρόνους. Ένα µαργαριτάρι θα κυλήσει ανάµεσα στο στήθος δύο γυναικών από διαφορετικές γενιές, µαρτυρώντας πως τα ανθρώπινα λάθη, όπως τα πάθη, δυστυχώς επαναλαµβάνονται.
Η µαύρη πέτρα που έριξε στη θάλασσα ένας άντρας φορτωµένος µε όνειρο βαρύ κατέληξε στον βυθό που δεν ξέπλυνε ούτε ξεθώριασε ούτε έσβησε τις µνήµες και τις αδικίες µιας χώρας η οποία βάδισε σπαρταρώντας από τον Μεταξά ως τη Χούντα. Σε αυτή την Ελλάδα περιφέρεται µια κοπέλα σέρνοντας τη βαλίτσα της γεµάτη αγιשּׁγραφίες της Παναγίας, κι ένας αριστερός νέος, ανίδεος τι τον περιµένει, µπαίνει σώγαµπρος στο σπίτι χουντικών, παλιών βασιλοφρόνων.
Επί δεκαεπτά χρόνια, ένα αντρικό πανωφόρι περίµενε υποµονετικά σε ένα παλιό υπόγειο το γνώριµο σώµα, αυτόν που θα πατήσει το χνάρι που δεν έσβησε. Ένα αγόρι, το 1990 πια, στον δρόµο προς την άνδρωση.
Ένα πληθωρικό πολυπρόσωπο µυθιστόρηµα, γραµµένο µε ψυχή και µε την ιδιαίτερη χαρακτηριστική γραφή της Νοέλ Μπάξερ που, για µία ακόµη φορά, µπλέκοντας έξοχα τη µυθιστορία µε την ελληνική ιστορία, ανιχνεύει τις µύχιες πτυχές της ανθρώπινης φύσης.

Ο θείος Τάκης:

ον θείο Τάκη δεν τον συνάντησα ποτέ. Άλλοι λένε πως χάθηκε στην Κορέα, άλλοι πως ζει και καμιά φορά περνά να δει την αδερφή του, τη θεία Τέτη, που ζει στην Πόλη, άλλοι πως τον βλέπουν στα παλιά καφενεία της Ομόνοιας.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, ο θείος Τάκης έγινε θρύλος στην οικογένειά μας κι έτσι ακριβώς τον κουβεντιάζουν, σαν θρύλο ή σαν αίνιγμα.
Στο μεταξύ, συνέβησαν πολλά από τον καιρό που το όνομά του μπλέχτηκε στη ζωή μας αινιγματικά και νοσταλγικά.
Εγώ υποπτεύομαι ότι μας παρακολουθεί σφυρίζοντας σκοπούς που ακούγονταν στα νιάτα του, δηλαδή στις αρχές του πενήντα. Τότε που ξεκίνησε η ιστορία. Όσο για το ποιοι είμαστε εμείς οι «άλλοι», αυτό κι αν είναι αίνιγμα!
Πιστεύω ότι πάνω απ’ όλα είμαστε μπολιασμένοι από την απουσία του θείου Τάκη παρά τα τόσα που μεσολάβησαν από τότε. Μερικά νομίζω πως ήταν πιο άγρια απ’ όσο τα διηγούνται οι μεγαλύτεροι. Γιατί καθένας πια τα λέει από τη σκοπιά του κι όσο κυλά ο χρόνος τα αλατίζουν περισσότερο.
Όμως υπάρχει και η αλήθεια μεταξύ παραμυθιού, έρωτα και μυστηρίου. Κι αυτό ήταν που θέλησα να ψάξω για τον θείο Τάκη και για μας. Την αλήθεια.
Ο θείος Τάκης είναι μια ανατρεπτική παραλλαγή στο Τραγούδι του Νεκρού Αδερφού. Παραλλαγή ερωτική όσο και τολμηρή στα, φαινομενικά, συντηρητικά ήθη μιας ολόκληρης γενιάς αστών.

Assassin’s Creed 6: Μαύρη Σημαία:

«ΕΙΧΑ ΜΑΓΕΥΤΕΙ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ ΣΕ ΔΡΑΣΗ. ΕΙΧΑ ΥΠΝΩΤΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΝ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΠΟΥ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΓΥΡΩ ΤΟΥ, ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ».
Είναι η Χρυσή Εποχή της Πειρατείας και ο Νέος Κόσµος γνέφει δελεαστικά. Ο Έντουαρντ Κένγουεϊ –ο άξεστος γιος ενός εµπόρου µαλλιού που ονειρεύεται πλούτη– δεν µπορεί να αντισταθεί στον πειρασµό µιας ένδοξης ζωής στις ανοιχτές θάλασσες.
Μετά την επίθεση που δέχεται το πατρικό του σπίτι, φαίνεται πως η καλύτερη επιλογή του είναι να αποδράσει, κι έτσι σύντοµα ο Κένγουεϊ γίνεται ένας από τους πιο θανάσιµους κουρσάρους της εποχής του.
Όµως από κοντά τον ακολουθούν η απληστία, η φιλοδοξία και η προδοσία. Και όταν αρχίζουν να αποκαλύπτονται σηµάδια µιας τροµερής συνωµοσίας, απειλώντας όλα όσα έχουν σηµασία για εκείνον, ο Κένγουεϊ δεν µπορεί να αντισταθεί στην παρόρµηση της ανταπόδοσης.
Κι έτσι βυθίζεται στην πανάρχαια µάχη ανάµεσα στους Ασασίνους και τους Ναΐτες.

Εκδόσεις Μεταίχμιο

Το κήρυγμα της φωτιάς:

Τετρακόσια χρόνια στο μέλλον, η Γη έχει επιστρέψει σε πρωτόγονη κατάσταση ύστερα από μια πυρηνική φωτιά που εξαφάνισε τον πολιτισμό και τη φύση. Αν και οι επιπτώσεις της ραδιενέργειας έχουν σταματήσει, για κάποιο άγνωστο λόγο, στον κόσμο γεννιούνται μόνο δίδυμα παιδιά. Σε κάθε ζεύγος, το ένα παιδί είναι Άλφα, σωματικά τέλειο από κάθε άποψη, και το άλλο Ωμέγα, και κουβαλάει το βάρος κάποιας παραμόρφωσης, μικρής ή μεγάλης. Με το Συμβούλιο να διοικεί μία κοινωνία που θυμίζει απαρτχάιντ, οι Ωμέγα σημαδεύονται σαν τα γελάδια και εξοστρακίζονται, ενώ οι Άλφα κρατούν τους λιγοστούς διαθέσιμους πόρους για τον εαυτό τους. Αν και διακηρύσσουν την ανωτερότητά τους και παρά τις προσπάθειές τους, οι Άλφα δεν μπορούν να ξεφύγουν από μια σκληρή πραγματικότητα: όταν πεθαίνει το ένα από τα δύο δίδυμα αδέλφια, αυτόματα πεθαίνει και το άλλο.

Η Κας αποτελεί μία σπάνια Ωμέγα, καθώς διαθέτει την κατάρα της ενόρασης. Την ώρα που ο δίδυμος αδελφός της, ο Ζακ, αποκτά εξουσία στο Συμβούλιο των Άλφα, εκείνη τολμά να ονειρεύεται το πιο επικίνδυνο όνειρο: την ισότητα. Επειδή τολμά να οραματίζεται έναν κόσμο όπου οι Άλφα και οι Ωμέγα ζουν αρμονικά ως ίσοι, τόσο το Συμβούλιο όσο και το κίνημα της Αντίστασης την έχουν βάλει στο στόχαστρο.

Σκυλίσια μέρα:

Σε μια συνοικία της Βαρκελώνης ένας περιθωριακός τύπος με μοναδική του συντροφιά έναν παράξενο στην όψη σκύλο, τον Εφιάλτη, πέφτει θύμα άγριου ξυλοδαρμού. Τη διαλεύκανση αυτής της φαινομενικά απλής υπόθεσης αναλαμβάνουν η επιθεωρήτρια Πέτρα Ντελικάδο με τον συνεργάτη της αστυνόμο Γκαρθόν. Όμως στην προσπάθειά τους να ακολουθήσουν τα ίχνη του θύματος θα έρθουν αντιμέτωποι με εξαιρετικά παράδοξα στοιχεία: ο Λουθένα συναλλασσόταν με το πανεπιστήμιο πουλώντας σκυλιά για τη διενέργεια πειραμάτων. Κρύβονται, άραγε, πίσω από την υπόθεση μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες με ύποπτη δράση; Η ανακάλυψη ενός μεγάλου χρηματικού ποσού στο ερημωμένο διαμέρισμα του θύματος δεν θα τους δώσει τις απαντήσεις που χρειάζονται, αλλά θα θέσει και νέα ερωτήματα στην έρευνά τους.
Το ορφανό σκυλί του, μια αυστηρή εκπαιδεύτρια σκύλων, η ιδιοκτήτρια ενός εξειδικευμένου βιβλιοπωλείου με εκδόσεις που αφορούν αποκλειστικά ζώα καθώς κι ένας γοητευτικός κτηνίατρος θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στη διαλεύκανση της υπόθεσης και θα βοηθήσουν το δίδυμο των αστυνομικών στην έρευνά τους στον σκοτεινό κόσμο παράνομης διακίνησης σκύλων.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο ικανοποιητικό για έναν φαν του αστυνομικού από το να ανακαλύπτει ένα νέο πρωταγωνιστικό δίδυμο αστυνομικών με εκπληκτική χημεία. Η Alicia Giménez Bartlett μας προσφέρει ακριβώς αυτή την ικανοποίηση με αυτό το βιβλίο.

Ο σάκος του φόνου:

Η ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΞ ΓΟΥΛΦ

ΕΝΑΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΛΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ…
Είκοσι χρόνια πριν, επτά πλούσιοι και προνομιούχοι μαθητές γίνονται φίλοι στη διάρκεια της φοίτησής τους στο ακριβό ιδιωτικό σχολείο Πότερς Φιλντ. Τώρα δολοφονούνται ο ένας μετά τον άλλο με εξαιρετικά βίαιο τρόπο.

ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ.
Ο επιθεωρητής Μαξ Γουλφ, ο οποίος πρόσφατα μετατέθηκε στην Υπηρεσία Ανθρωποκτονιών στα κεντρικά της αστυνομίας του Λονδίνου,  σύντομα καλείται να ακολουθήσει τα ματωμένα χνάρια από τις πολυσύχναστες λεωφόρους ως τα σκοτεινά σοκάκια της μεγαλούπολης, από τις επικίνδυνες γωνιές του διαδικτύου ως τους διαδρόμους της εξουσίας.
Ενώ τα πτώματα συσσωρεύονται, ο Μαξ θα νιώσει την καυτή ανάσα του δολοφόνου ολοένα να πλησιάζει και να απειλεί ό,τι αγαπά περισσότερο.
Δεν παλεύει πλέον για την απόδοση δικαιοσύνης, αλλά για τη ζωή του…

Βρώμικη σάρκα:

Κούβα. Δεκαετία 1960. Η επανάσταση θριαμβεύει και δυο συμμαθητές που μοιάζουν να μην έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους, γίνονται φίλοι. Ο Πέδρο Χουάν, παλιός γνώριμος για τους αναγνώστες του Πέδρο Χουάν Γκουτιέρες, είναι αθλητικός, γεροδεμένος και με τον καιρό θα γίνει ένας γοητευτικός εραστής φιλήδονων γυναικών. Ο Φαμπιάν είναι ακριβώς το αντίθετο: ασθενικός, φοβητσιάρης και μύωπας, παίζει πιάνο, είναι ομοφυλόφιλος και η οικογένειά του –μητέρα από τη Μαδρίτη και πατέρας από την Καταλονία που μετανάστευσαν στο νησί τη δεκαετία του ’20– έζησε καλύτερες μέρες στην προεπαναστατική Κούβα.
Αυτή η απίθανη φιλία δεν θα σβήσει και οι ζωές των δυο παιδιών θα διασταυρωθούν και πάλι τα επόμενα χρόνια. Θα ξανασυναντηθούν σε ένα εργοστάσιο κονσερβοποίησης κρέατος, όπου δουλεύουν οι παρίες της νέας επαναστατικής κοινωνίας, αλλά οι μοίρες τους αναπόφευκτα θα χωρίσουν.
Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, αυτό το μυθιστόρημα είναι γεμάτο αντιθέσεις: φως και σκιά, ζωντάνια και απελπισία, απόλαυση και καταπίεση.

Το καταφύγιο των ανέμων:

Ο πλανήτης του Γουιντχέιβεν δεν κατοικούνταν αρχικά από ανθρώπους, αλλά αποικίστηκε μετά από την συντριβή ενός γήινου αστρόπλοιου. Είναι ένας κόσμος που αποτελείται από πολυάριθμα μικρά νησιά, ένας κόσμος ακραίων καιρικών συνθηκών και θαλάσσιων τεράτων. Η επικοινωνία ανάμεσα στους διασκορπισμένους οικισμούς ήταν αδύνατη μέχρι την ανακάλυψη ότι χάρη στην μικρή βαρύτητα και στην πυκνή ατμόσφαιρα, οι άνθρωποι μπορούσαν να πετάξουν με τη βοήθεια μεταλλικών φτερών που κατασκευάστηκαν από τα συντρίμμια του γήινου διαστημόπλοιου. Πολλές γενιές μετά, ανάμεσα στα διασκορπισμένα νησιά που αποτελούν τον υδάτινο κόσμο του Γουιντχέιβεν, κανείς δεν έχει μεγαλύτερο κύρος από τους ανεμοπόρους, που με τα ασημένια τους φτερά μεταφέρουν ειδήσεις, κουτσομπολιά, τραγούδια και ιστορίες. Ρομαντικές μορφές που διασχίζουν επικίνδυνους ωκεανούς και αψηφούν άστατους ανέμους και απρόβλεπτες θύελλες που θα μπορούσαν να τους ρίξουν ανά πάσα στιγμή από τον ουρανό και να τους σκοτώσουν. Είναι επίσης μέλη μιας όλο και πιο επίλεκτης κάστας, αφού τα φτερά –ανέκαθεν περιορισμένα– αρχίζουν να σπανίζουν όλο και περισσότερο καθώς χάνονται οι άνθρωποι που τα φοράνε.
Η Μάρις από το Άμπερλι, κόρη ψαρά, υιοθετήθηκε από ανεμοπόρο και το μόνο που θέλει στη ζωή της είναι να πετάει στους αιθέρες. Όμως, η παράδοση επιβάλλει τα φτερά να περάσουν στον θετό αδελφό της, τον Κολ, νόμιμο γιο του ανεμοπόρου. Το μόνο που θέλει από την πλευρά του ο Κολ είναι να γίνει βάρδος και να ταξιδέψει στον κόσμο από τη θάλασσα. Γι’ αυτό τον λόγο, η Μάρις επαναστατεί και ρίχνεται σε έναν δύσκολο αγώνα ενάντια στον ελιτισμό, την αλαζονεία και τις άτεγκτες παραδόσεις της κοινωνίας των ανεμοπόρων.

Μαγεμένος τόπος:

Ακόμα και τα τέρατα χρειάζονται γαλήνη. Ακόμα και τα τέρατα χρειάζονται κάποιον να τους ακούσει αληθινά –να τους αφουγκραστεί… Τότε ίσως μπορέσουμε να βάλουμε ένα τέλος σε ανθρώπους σαν εμένα…
Ένας κρατούμενος της πτέρυγας των θανατοποινιτών σε μια φυλακή υψίστης ασφαλείας με μόνη διέξοδο από τη σκληρή καθημερινότητά του τις λέξεις που φαντάζεται, τον κόσμο που οικοδομεί χάρη στη δύναμη της γλώσσας. Ποτέ δεν κατονομάζεται ούτε και μαθαίνουμε ποτέ ποιο το έγκλημά του.
Δεν μιλά. Ακούει την ιστορία του Γιορκ, του κρατούμενου στο διπλανό κελί του οποίου η εκτέλεση έχει οριστεί χρονικά. Ακούει την κυρία, μια ερευνήτρια που προσπαθεί να ανασυνθέσει το παρελθόν του Γιορκ. Παρακολουθεί την κυρία να ερωτεύεται τον παπά και αναρωτιέται αν η αγάπη εξακολουθεί να είναι μια δυνατότητα σε αυτό τον κόσμο. Βλέπει τη διαφθορά και τον κίνδυνο καθώς η ένταση στους τοίχους της φυλακής κλιμακώνεται. Και περιμένει. Γιατί ακόμα και τα τέρατα έχουν μια ιστορία…

Αίθουσα VIP:

Ο Τέντι μόλις αποφυλακίστηκε ύστερα από οχτώ χρόνια κράτησης. Άφραγκος, μένει με την αδερφή του και οι προοπτικές να βρει μια τίμια εργασία δεν είναι ευοίωνες. Εκτός όλων των άλλων, θα πρέπει να ελευθερωθεί από ένα δυσβάσταχτο οικονομικό χρέος.
Η Έμελι είναι μια νέα δικηγόρος, πολύ ικανή και αποτελεσματική στη δουλειά της, αποφασισμένη να κάνει τα πάντα για ανέλθει επαγγελματικά.
Το αταίριαστο αυτό ζευγάρι θα κληθεί να συνεργαστεί σε μια ασυνήθιστη υπόθεση… Θα πρέπει να εντοπίσουν τον απαχθέντα νεαρό επιχειρηματία Φίλιπ Σάλε ύστερα από αίτημα των γονιών του θύματος προς τη δικηγορική εταιρεία της Έμελι.
Ενώ σκάβουν βαθύτερα στο παρελθόν του Φίλιπ, η Έμελι και ο Τέντι θα βρεθούν αντιμέτωποι με επικίνδυνα μυστικά και, καθώς οι απαγωγείς χάνουν την υπομονή τους, θα επιδοθούν σε μια ανελέητη κούρσα με τον χρόνο…

Καλοκαίρι με τον Μπάντεν-Μπάντεν:

Ο Ντοστογέφσκι πρωτογνώρισε την Άννα Γκριγκόριεβνα στην Αγία Πετρούπολη. Της υπαγόρευσε το μυθιστόρημά του Ο παίκτης και λίγο καιρό αργότερα της ζήτησε να γίνει γυναίκα του. Το 1867 το ζευγάρι ξεκινά για ένα ταξίδι στην Ευρώπη. Με αφορμή αυτό το ταξίδι ο Τσίπκιν, συνδυάζοντας έξοχα τη μυθοπλασία με τα πραγματικά στοιχεία, αναδεικνύει το μεγαλείο του λογοτέχνη αλλά και τη σκοτεινή πλευρά του και μας παρασύρει στα κατάβαθα της ρωσικής ψυχής.
«Πέρα από την περιγραφή του ασύγκριτου Ντοστογέφσκι και τι δε βρίσκει κανείς μέσα σε τούτη την ασυνήθιστη πνευματική περιπέτεια του Τσίπκιν! Τα βάσανα της σοβιετικής περιόδου, από την εποχή της Μεγάλης Τρομοκρατίας στο διάστημα 1934-1937 έως το παρόν, μέσα από την αναζήτηση του αφηγητή: το βιβλίο πάλλει στον ρυθμό τους. Το Καλοκαίρι στο Μπάντεν-Μπάντεν είναι επίσης ένας εμπνευσμένος και πνευματώδης απολογισμός της ρωσικής λογοτεχνίας, μια κιβωτός της ρωσικής λογοτεχνίας».
από την εισαγωγή της Σούζαν Σόνταγκ

Γραφικός χαρακτήρας:

Μια συλλογή από 67 μικρές –έως μικροσκοπικές– ιστορίες, από εκείνες που ξεπηδούν απρόσκλητες καθώς ξεφυλλίζεις, ας πούμε, το άλμπουμ με τις οικογενειακές φωτογραφίες.

Ιστορίες ασπρόμαυρες, αφού φαντάζουν κιόλας μακρινές, αν και ο απόηχός τους βρίσκει τρόπο να επιβιώνει, παρηγορητικός, μέσα στη βουή και την αντάρα.

Ιστορίες αληθινές, αν και αυτό έχει ίσως τη μικρότερη σημασία˙  το προσωπικό βίωμα δεν είναι παρά η αφορμή αυτών των ακαριαίων αφηγήσεων που ψηλαφούν το αποτύπωμα μιας εποχής, με αφετηρία τα μέσα της δεκαετίας του ’60.

Ιστορίες που μαρτυρούν πως το παρελθόν βρίσκει πάντα τρόπο να τρυπώνει ανάμεσα στα λόγια μας…

Ιστορίες της μιας ανάσας, οι περισσότερες από τις οποίες θα μπορούσαν να διαβαστούν άνετα ακόμα κι ανάμεσα σε δυο σταθμούς του αθηναϊκού μετρό.

Το πέρασμα:

Μια χειμωνιάτικη νύχτα, σ’ ένα μικρό νησί του νοτίου Αιγαίου με 120 μόνιμους κατοίκους, ναυαγεί ένα καράβι με περισσότερους από τριακόσιους πρόσφυγες. Ο κακός καιρός, η γραφειοκρατία, η αδιαφορία αλλά κι η πρακτική αδυναμία των Αρχών πρώτα της πρωτεύουσας και κατόπιν του γειτονικού Μεγάλου νησιού, καθυστερούν τις διαδικασίες περίθαλψης, καταγραφής, ελέγχου και μεταφοράς των νεοφερμένων, αναγκάζοντας τις δύο κοινότητες να συνυπάρξουν για τέσσερις μέρες.
Οι αριθμητικοί συσχετισμοί σε συνδυασμό με τις πιεστικές συνθήκες θέτουν τους δικούς τους κανόνες, ανατρέπουν δεδομένα και ρόλους, δοκιμάζουν μέχρι εσχάτων τις δύο πλευρές, βάζοντας σε σοβαρό κίνδυνο τις μεταξύ τους σχέσεις.
Ένα βιβλίο για την πραγματικά μεγάλη πρόκληση της εποχής, την αναπόφευκτα βίαιη συνάντηση διαφορετικών κόσμων, όπως προκύπτει από τη διαρκώς διογκούμενη μετακίνηση πληθυσμών, τα όρια του ανθρωπισμού, και του αναφαίρετου δικαιώματος όλων για μια καλύτερη ζωή.
Μια ιστορία για την ανθρώπινη φύση, τις αδυναμίες της μα και το μεγαλείο της.

Εκδόσεις Καστανιώτη:

Η πόλη των αθώων:

O Κώστας Καζαντζόγλου, πρόσφυγας από την Ανατολική Θράκη, εγκαθίσταται στα χρόνια της Κατοχής στη Θεσσαλονίκη, σε μια πόλη στοιχειωμένη από την πείνα, τα τάγματα ασφαλείας, τις διώξεις των αριστερών και των Εβραίων. Εκεί ανοίγει υποδηματοποιείο και το μετατρέπει σύντομα σε γιάφκα της Αντίστασης. Συναντιέται με τον φοιτητή Άρη Αναγνωστάκο και οργανώνουν μαζί τον πολιτικό αγώνα τους. Ο Άρης ερωτεύεται την Τασούλα, τη μεγάλη κόρη του Καζαντζόγλου – έρωτας που θα περάσει μέσα από τις φλόγες του πολέμου και θα δοκιμαστεί. Τον ίδιο καιρό στο Άγιον Όρος μια σκοτεινή υπόθεση εκτυλίσσεται. Μια αποστολή των Ναζί αναζητεί θησαυρούς – ανάμεσά τους και το Άγιο Δισκοπότηρο. Ο επικεφαλής της όμως, βυζαντινολόγος Φραντς Ντέλγκερ, εγκλωβίζεται στον μυστηριώδη κόσμο του Άθωνα, καθώς έρχεται αντιμέτωπος με το θρύλο των «αόρατων ασκητών».
Η Πόλη των αθώων βασίζεται σε ιστορίες αληθινές, σε μαρτυρίες που προέρχονται από τους τελευταίους ζώντες αντιστασιακούς της Θεσσαλονίκης. Ταξιδεύοντας στη σκοτεινή ήπειρο της μνήμης, αναδεικνύει τον αγώνα των αφανών ανθρώπων που έγραψαν τη νεότερη ιστορία. Ταυτόχρονα φωτίζει από διαφορετικές γωνίες το σκληρό πρόσωπο της δεκαετίας του ’40, αγγίζοντας και θέματα που παραμένουν έως σήμερα ταμπού.

Η λευκή κουρτίνα:

Το πρωινό της 21ης Σεπτεμβρίου έμοιαζε αρχικά συνηθισμένο. Το προηγούμενο βράδυ ο Χ. είχε μεθύσει, είχε τσακωθεί με την Κλαίρη και δεν έφυγε από το μπαρ «Το Τρένο» προτού αυτό κλείσει. Τετριμμένα στιγμιότυπα μιας ζωής σε μετάβαση. Της ζωής του.

Για αρκετή ώρα αφότου ξύπνησε, παρέμεινε ξαπλωμένος, προσπαθώντας να θυμηθεί πώς γύρισε στο σπίτι μετά απ’ όσα έγιναν – δίχως όμως να τα καταφέρει.

Αυτό, βέβαια, αποδείχθηκε το μικρότερο απ’ τα προβλήματά του. Πολύ σύντομα αντιλήφθηκε ότι το δωμάτιο όπου βρισκόταν δεν ήταν το δικό του, ούτε κάποιο δωμάτιο απ’ το οποίο θυμόταν έστω και κάτι. Το χρώμα των τοίχων, τα αντικείμενα, η διαρρύθμιση του χώρου, όλα τού φαίνονταν απολύτως άγνωστα.

Πριν προλάβει να βρει μια εξήγηση γι’ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, κάποιος έξω απ’ το δωμάτιο άναψε το φως.

Ο Χ. σηκώθηκε και μετά από λίγο προχώρησε προς την κλειστή πόρτα για να καταλάβει τι συνέβαινε. Πήρε μια βαθιά ανάσα κι έπιασε το πόμολο. Έκλεισε τα μάτια, το γύρισε και τότε διαπίστωσε ότι τα πράγματα ήταν πολύ πιο σοβαρά.

Εκδόσεις Ωκεανός:

Έρωτας από την πρώτη μάχη:

Η Μυρτώ είναι μια Ελληνίδα που μένει μόνιμα στο Βερολίνο. Ένα βράδυ, κι ενώ δουλεύει στον φορητό της υπολογιστή καθισμένη σε ένα από τα μπαρ της πόλης, γνωρίζει τον Γκερτ, διάσημο και πολύ γοητευτικό σκηνοθέτη, αρκετά μεγαλύτερό της σε ηλικία. Ο έρωτάς τους είναι κεραυνοβόλος αλλά το παρελθόν του Γκερτ και η διαφορά στους χαρακτήρες τους και στον τρόπο ζωής τους, αναπόφευκτα τους οδηγούν σε συγκρούσεις. Ο Γκερτ εννοεί να τιθασεύσει την απειθάρχητη Μυρτώ…Στο φόντο της ερωτικής τους ιστορίας, η Φαίδρα, πάντα ψύχραιμη και έτοιμη να βοηθήσει…Τα πάθη και οι διαφορές των ανθρώπων που συνδέονται μαζί τους, άλλοτε ως φίλοι και άλλοτε ως εχθροί, λειτουργούν καταλυτικά στην πορεία της δικής τους ιστορίας. Είναι τελικά η αγάπη αρκετή για να είναι δυο άνθρωποι μαζί;

Δραπέτες του ονείρου:

Από τη γέννησή της ακόμη η Ευρυδίκη βιώνει την πατρική απόρριψη… Σε ηλικία πέντε ετών παραχωρείται, ως «ανιψιά», στον υποψήφιο βουλευτή Θεοδόση Σπηλιόπουλο και στη σύζυγό του Ευγενία, που είναι άτεκνοι. Καθώς μεγα-λώνει, η αυστηρή Ευγενία την αντιμετωπίζει ως απειλή για την καριέρα του συζύγου της και την κοινωνική τους θέση. Ακολουθεί ο γάμος της από συνοικέσιο και με τη θερμή συναίνεση του πατέρα της, με τον πολύ μεγαλύτερό της Χαράλαμπο, ο οποίος την οδηγεί σε μια τρίτη οικογένεια. Αποκτά δύο κόρες…

Η Ευρυδίκη βιώνει τη λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία μέσα στον γάμο. Αντιλαμβάνεται όχι μόνο ότι καμμιά από τις τρεις οικογένειές της δεν μπορεί να τη στηρίξει, αλλά επιπλέον καθεμιά τους κρύβει και ένα «στοιχειό» για εκείνην, το οποίο καλείται να βρει το θάρρος να αντιμετωπίσει. Το ένστικτο της αυτοσυντήρησης ξυπνά, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζεται και ο έρωτας στο πρόσωπο ενός συνομηλίκου της. Η ώρα να κάνει γενναία βήματα για να κερδίσει, επιτέλους, τη ζωή της, έχει έρθει..

Advertisements

One thought on “Εκδόσεις Απριλίου 2016 (part 2)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s