Ο μαύρος γάτος – Edgar Allan Poe


IMG_20151122_164001[1]

Την τόσο φριχτή και όμως τόσο απλή ιστορία που αρχίζω να γράφω, ούτε περιμένω ούτε ζητώ να την πιστέψετε. Θα ήμουν, αλήθεια, τρελός αν περίμενα κάτι τέτοιο για μια υπόθεση, όπου οι ίδιες οι αισθήσεις μου αρνούνται τη μαρτυρία τους. Και όμως δεν είμαι τρελός – και ασφαλώς δεν ονειρεύομαι. Αλλά αύριο πρόκειται να πεθάνω και θα ‘θελα να ξαλαφρώσω σήμερα την ψυχή μου. Σκοπός μου είναι να εκθέσω στον κόσμο, απέριττα και δίχως κανένα σχόλιο, μια σειρά κοινότατα γεγονότα που έχουν σχέση με το σπίτι μου. Αυτά τα γεγονότα, στις συνέπειές τους, με τρομοκράτησαν, με βασάνισαν, με κατάστρεψαν. Ωστόσο, δε θα επιχειρήσω να τους δώσω μια εξήγηση. Για μένα, παρουσίαζαν κάτι φριχτό – σε πολλούς θα φανούν μάλλον αλλόκοτα παρά τρομερά. Ίσως να βρεθεί κάποιο μυαλό, που θα μεταβάλει τα φαντάσματά μου σε κοινοτοπίες – κάποιο μυαλό πιο ήρεμο, πιο λογικό, και πολύ λιγότερο ευέξαπτο απ’ το δικό μου, που στα περιστατικά που θα εξιστορώ με δέος, δε θα δει τίποτα περισσότερο από μια συνηθισμένη και πολύ φυσική διαδοχή αιτίων και αιτιατών.

***

Τον τελευταίο καιρό όποτε βρίσκω ευκαιρία διαβάζω κάτι από τον Edgar Allan Poe. Αυτή τη φορά, διάβασα το πολύ γνωστό του διήγημα «Ο μαύρος γάτος». Ευτυχώς, αυτό μου άρεσε πολύ περισσότερο από τα προηγούμενα δύο διηγήματά του που διάβασα.

Μία πολύ μακάβρια ιστορία για τη βία στην οικογένεια. Για το πώς ένας άνθρωπος μπορεί να μισήσει κάτι που αγαπούσε παράφορα πριν και για το πώς πολλές φορές οι τύψεις μπορούν να σε τρελάνουν. Για το πόσο κακό μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος και για το πώς κάποια στιγμή έρχεται η δικαιοσύνη.

Η αλήθεια είναι ότι θύμωσα πολύ διαβάζοντας αυτήν την ιστορία, μιας και είμαι πολύ ευαίσθητη σε ό,τι αφορά την κακοποίηση των ζώων. Επομένως ό,τι ακούσω γύρω απ’ αυτό το θέμα, με κάνει πολύ απόλυτη, θυμωμένη και ευέξαπτη. Δυστυχώς αυτό το διήγημα γύρω από αυτό περιστρεφόταν και γι’ αυτό με εκνεύρισε αρκετά. Θύμωσα πολύ με τον ήρωα και πραγματικά χάρηκα στο τέλος της ιστορίας. Παρόλα αυτά, το ότι μου δημιούργησε έστω και αυτό το συναίσθημα το θεωρώ πολύ θετικό. Ήταν μία πολύ διαφορετική και πρωτότυπη ιστορία, που αν και μικρή, σου προξενεί το ενδιαφέρον και σε κερδίζει.

Αν θες να διαβάσεις ένα διήγημα του Poe, σίγουρα θα σου πρότεινα αυτό.

10 thoughts on “Ο μαύρος γάτος – Edgar Allan Poe

    1. Αλήθεια; Δεν το ήξερα αυτό. Δεν έχω διαβάσει ακόμα το συγκεκριμένο βιβλίο του Κινγκ. Μου αρέσει πάρα πολύ όμως όταν κάποιο βιβλίο είναι επηρεασμένο από κάποιο άλλο. Αισθάνομαι λες και τα δύο αυτά βιβλία συνδέονται.

      1. Ναι και εμένα μου αρέσει, δίνει μια άλλη εντελώς αίσθηση στο βιβλίο που έχεις στα χέρια σου! Όταν το διαβάσεις, θα διακρίνεις μερικά κοινά στοιχεία, καθώς μαζί με τον Μαύρο Γάτο, ο Κινγκ είχε επηραστεί και από ένα γάτο κατοικίδιο που είχε εκείνο τον καιρό!

  1. Κατερίνα μου, από Πόε πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να διαβάσεις:
    • Η πτώση του οίκου των Άσερ
    • Οι δολοφονίες της οδού Μοργκ
    • Το πηγάδι και το εκκρεμές
    • Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ

    Αποτελούν από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα της γραφής του.

    1. Τέλεια. Σ’ ευχαριστώ για τις προτάσεις. Είναι ο μόνος που επιμένω έτσι. Αν ήταν άλλος συγγραφέας θα το είχα παρατήσει από το πρώτο κείμενο που δεν μου άρεσε.

      1. Αν επιμένεις να διαβάζεις έργα του και δε σου αρέσουν, απλά ο Πόε κι εσύ δεν έχετε χημεία. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Επειδή αρέσει σε πολλούς δε σημαίνει ότι πρέπει να αρέσει και σε όλους! 😄
        Π.χ. Εμένα, όπως έχω αναφέρει κι άλλες φορές, δεν μου αρέσει ο Harry Potter! 😛

      2. Ξέρεις τι; Με τον συγκεκριμένο, νομίζω πως ακόμα δεν έχω διαβάσει τα κατάλληλα έργα του που θα με κερδίσουν. Πχ. ο μαύρος γάτος μου άρεσε πάρα πολύ. Παρόλα αυτά, δεν ενθουσιάστηκα. Ενθουσιάστηκα όμως με το κοράκι για παράδειγμα.

      3. Αχ ευχαριστώ πολύ. Και να ‘ξερες από πού «γνώρισα» τον Poe. Μέσα από την ταινία «Το κοράκι» και τη σειρά «The following». Τι να πω… Δεν ξέρω γιατί κόλλησα τόσο πολύ αφού τα είδα…

Σχολιάστε

