Άγγελος & Δαίμονας – Laini Taylor


13641485

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ,
ΕΝΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΔΑΙΜΟΝΑΣ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ.
ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΛΟ ΤΕΛΟΣ.

Πανέμορφα φτερωτά πλάσματα πέρασαν στη γη από μια σχισμή του ουρανού και άφησαν το μαύρο αποτύπωμα της φλογισμένης παλάμης τους πάνω σε εξώπορτες σε ολόκληρο τον πλανήτη… Μέσα στο σκοτεινό μαγαζί κάποιου δαίμονα, τα αποθέματα δοντιών λιγοστεύουν μέρα με τη μέρα…

Στα φιδωτά δρομάκια της Πράγας, μια μαθήτρια Λυκείου Καλών Τεχνών θα μπλέξει στον πιο βάναυσο πόλεμο ενός άλλου κόσμου.

***

   Αυτό το βιβλίο με μάγεψε από τη στιγμή που διάβασα αυτήν τη φράση, «Once upon a time, an angel and a devil fell in love. It did not end well». Δεν ήθελα παραπάνω από αυτήν τη φράση για να βάλω το βιβλίο στη λίστα μου και αργότερα να το αγοράσω μαζί με τους δύο επόμενους τόμους. Για να πω την αλήθεια στην αρχή δε με είχε ενθουσιάσει. Είχα στενοχωρηθεί αρκετά γι’ αυτό επειδή περίμενα πολλά περισσότερα από το συγκεκριμένο βιβλίο που έχει αγαπηθεί τόσο πολύ. Βέβαια το δικαιολόγησα κιόλας μιας και είναι το 1ο μέρος μιας τριλογίας, άρα είναι λογικό να είναι και κάπως εισαγωγικό. Έπρεπε πρώτα να γνωρίσει ο αναγνώστης αυτόν τον τόσο διαφορετικό κόσμο. Τους αγγέλους. Τις χίμαιρες. Την Καρού. Όταν λοιπόν προχώρησε λίγο η ιστορία κατάλαβα γιατί ενθουσιάζονταν όλοι τόσο μαζί του. Μία υπέροχη ιστορία αγάπης, γεμάτη ανατροπές, δράση, αμφιβολία, πόνο και δάκρυα. Πραγματικά δεν μπορώ να περιγράψω το συναίσθημα που είχα όσο το διάβαζα. Τον κόμπο στο στομάχι όταν μάθαινα κάτι που με άφηνε με ανοιχτό το στόμα και το κενό που μου δημιουργούσε μία έντονα συγκινησιακή σκηνή.

   Δυστυχώς έχω αρκετά παράπονα από την ελληνική έκδοση του βιβλίου, Πατάκης, απ’ όπου και το διάβασα. Εκτός του ότι, όπως σχεδόν όλα τα βιβλία που έχουν εκδοθεί στα Ελληνικά, ήταν πάρα πολύ βαρύ, πράγμα που έκανε κουραστικό το διάβασμά μου και με ανάγκαζε να το ακουμπάω κάπου για να το διαβάσω, θεωρώ ότι έχασε τη μαγεία του στη μετάφραση. Δε θα μπω σε πολλές λεπτομέρειες. Θα δώσω ένα πολύ απλό παράδειγμα που με ενόχλησε ιδιαιτέρως, μιας και «κατέστρεψαν» τη φράση που με έκανε να θέλω να διαβάσω αυτό το βιβλίο. «Μια φορά κι έναν καιρό ένας άγγελος κι ένας δαίμονας έπεσαν στα δίχτυα της αγάπης»… Ναι. Εκεί που ανέβαιναν το βουνό, έπεσαν και ευτυχώς που υπήρχαν τα δίχτυα της αγάπης για να τους κρατήσουν να μην κάνουν βα βα. Μα είναι δυνατόν; Επειδή δηλαδή βλέπουμε το «fall» πρέπει να βάλουμε «έπεσαν»; Δεν ξέρω μπορεί να είμαι υπερβολική αλλά με ενόχλησε πολύ αυτό. Επίσης, θα ήταν καλύτερο αν ο τίτλος δεν άλλαζε, αλλά έκαναν τη μετάφραση από τα Αγγλικά ή έστω να ήταν κοντά στον αγγλικό τίτλο. Ο αγγλικός τίτλος του 1ου βιβλίου της τριλογίας είναι «Daughter of smoke & bone». Όταν διαβάσεις το βιβλίο, θα καταλάβεις γιατί «κοπανιέμαι» τόσο για τον τίτλο. Ο Αγγλικός τίτλος είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικός από τον Ελληνικό. Σου γεννά ερωτήματα και όσο διαβάζεις το βιβλίο καταλαβαίνεις γιατί μπήκε.

   Παρόλα αυτά, το βιβλίο δεν παύει να είναι ένα υπέροχο βιβλίο φαντασίας με έναν απίστευτα ρομαντικό και αγνό έρωτα που θα σε μαγέψει. Μην το σκέφτεσαι αγόρασέ το, δανείσου το. Βρες έναν τρόπο να το πάρεις μαζί σου στις διακοπές! Προσοχή όμως μην παρασυρθείς και δεν μπεις στη θάλασσα.

15 thoughts on “Άγγελος & Δαίμονας – Laini Taylor

      1. Το πρώτο κομμάτι του βιβλίου ή της τριλογίας; Γιατί εγώ το 1ο κομμάτι του βιβλίου το βρήκα κάπως βαρετό, αλλά το υπόλοιπο μου άρεσε πάρα πολύ.

      2. Οχι το πρωτο μερος του βιβλιου ηταν φοβερό.Ο κοσμος,η περιγραφή κτλ αλλα μετα εσκασε SPOILERS ο ερωτας και meh.Χεχε,είδες το γουστο?

      3. Πωω όντως. Εμένα μου άρεσε ακριβώς το αντίθετο. Εντάξει για τον έρωτα το περίμενα, αλλά αν το συνεχίσεις θα δεις ότι δεν είναι όλα αυτά τυχαία. Δε θέλω να πω παραπάνω μην κάνω spoiler για τη συνέχεια 🙂

      4. Nαι ενταξει,νομιζω ημουν σκληρη μαζι του διοτι μου αρεσε αρκετα.Θα το συνεχισω!Απλα το σταματησα σε πολυ ωραιο μερος και θα ηθελα να μαθω τι θα γινει!Πες μου για καμια σειρα αλλη που σου αρεσε παρα πολυ!Βασικα κανε ενα ποστ για αυτο!

      5. Αχ ωραία ιδέα. Κάθε φορά ψάχνω να βρω θέματα για να γράψω:) Αν και για να πω την αλήθεια δεν έχω τελειώσει και πολλές. Με κουράζει αρκετά να διαβάζω μία σειρά μονοκόμματα. Θέλω ένα διάλειμμα ενδιάμεσα. Για να σου απαντήσω όμως μέχρι να γράψω το ποστ, μου άρεσε πολύ η τριλογία της Επιλογής, η σειρά «Οι μύθοι των Οτόρι» που έχει να κάνει με Σαμουράι και η τριλογία «το κοιμητήριο των λησμονημένων βιβλίων». Επικό!

      6. Α ναι,εχω διαβασει ενα απο τα βιβλια της δευτερης τριλογιας που αναφερεις!Αλλα την τριλογια δεν χρειαζεται να την διαβαζεις το ενα μετα το αλλο!

      7. Βασικά μόνο το τρίτο χρειάζεται οπωσδήποτε να το διαβάσεις στο τέλος μιας και έχει πληροφορίες και για τα δύο προηγούμενα βιβλία.

  1. Προβληματίζομαι κι εγώ ιδιαίτερα για τις μεταφράσεις, είναι «άδικο» να τα ρίχνουμε στο μεταφραστή, που έχει κατά κόρον μια φοβερά απαιτητική δουλειά, αλλά από την άλλη, επειδή έχω το συγκεκριμένο βιβλίο στα αγγλικά, άνοιξα να διαβάσω τις πρώτες σελίδες του (αφού διάβασα το review σου) και η γραφή του είναι εκπληκτική, μαγική και ναι, αρκετά δύσκολη στο πρωτότυπο. Εύχομαι να ήταν τόσο όμορφη και η γραφή για σένα που το διάβασες στα ελληνικά… Γενικότερα έχω παρατηρήσει ότι τα Ya novels, δεν τα προσέχουν καθόλου στις ελληνικές εκδόσεις:/
    Ανεξαρτήτως φαίνεται πανέμορφη ιστορία φαντασίας, θα το ξεκινήσω κι εγώ 😀

    1. Όσοι το έχουν διαβάσει στα Αγγλικά αναφέρουν πόσο όμορφα γράφει η Taylor. Στα Ελληνικά σίγουρα έχει χάσει λίγη από την μαγεία του, αλλά και πάλι είναι ένα πολύ όμορφο βιβλίο. Εμένα τουλάχιστον μου άρεσε πάρα πολύ.

    1. Αν δε σε δυσκολεύουν, ναι. Σίγουρα θα είναι πολύ πολύ καλύτερο στα Αγγλικά. Παρόλα αυτά, εγώ στα Ελληνικά το διάβασα και μου άρεσε πάρα πολύ. Μετά τις διακοπές θα διαβάσω το 2ο μέρος.

      1. Μέχρι στιγμής στα Αγγλικά διάβασα το Fangirl και τώρα το The Age of Miracles. Δεν είχα πρόβλημα,ήταν και ya οπότε η γραφή είναι πιο βατή, απλώς πάντα προτιμώ τα Ελληνικά γιατί, είναι σαφώς πιο εύκολο. Ωραία, θα μπει στο πρόγραμμα 🙂

      2. Αυτό απ’ όσο γνωρίζω δεν έχει τόσο απλή γραφή, αλλά θα μπορούσες να του ρίξεις μία ματιά και αν δεις ότι δε σε δυσκολεύει το διαβάζεις στα Αγγλικά. Πάντως, εντάξει, ας μην υπερβάλλω κι εγώ. Και στα Ελληνικά θα το ευχαριστηθείς πολύ. Μακάρι να σου αρέσει.

Σχολιάστε

