Προτιμήσεις ανάλογα με την εποχή


Μου ήρθε μεταμεσονύκτια έμπνευση και κάθισα αμέσως να τη μοιραστώ μαζί σου. Σκεφτόμουν τώρα το καλοκαιράκι τι βιβλία να διαβάσω και παρατήρησα ότι κάποιες περιόδους ή εποχές έχω συγκεκριμένες προτιμήσεις στα βιβλία. Το περίεργο είναι ότι έχω συνδέσει και συγγραφείς με συγκεκριμένες εποχές, χωρίς ακόμα να έχω διαβάσει βιβλία τους. Δεν ξέρω αν το κάνεις κι εσύ, αν το κάνεις πες το γιατί αισθάνομαι περίεργα γι’ αυτό…

haruki-murakamiΓια να μπω τώρα στο θέμα και να καταλάβεις τι ακριβώς εννοώ. Τον χειμώνα για παράδειγμα τον έχω συνδέσει με βιβλία του Haruki Murakami αν και δεν έχω διαβάσει βιβλία του τον χειμώνα. Αυτό θεωρώ πως το κάνω άθελά μου μιας και τα βιβλία του έχουν μία ιδιαίτερα μελαγχολική ατμόσφαιρα που ταιριάζει πολύ στον χειμώνα. Επίσης, ελπίζω να κάθεσαι, έχω συνδέσει και τα βιβλία Χάρι Πότερ με τον χειμώνα. Μη με ρωτήσεις γιατί, δεν ξέρω. Ίσως επειδή όταν ήμουν πιτσιρίκι και είχα διαβάσει τα πρώτα του βιβλία, ήμουν στο εξοχικό των θείων μου, στη σοφίτα, χειμώνα, κάτω από τα ζεστά σκεπάσματα του κρεβατιού. Ήταν τόσο τέλεια!

classicsΈχω μεγάλο κόλλημα με το να διαβάζω κλασσική λογοτεχνία τα Χριστούγεννα δίπλα στο τζάκι. Φέτος διάβασα τα Ανεμοδαρμένα Ύψη τα Χριστούγεννα. Μεγάλο κόλλημα. Δεν ξέρω γιατί. Μου δημιουργεί μία ζεστασιά. Γενικά λατρεύω τα βιβλία και τις ταινίες εποχής.

Το καλοκαίρι για μένα είναι η πιο «κουλή» εποχή στις επιλογές βιβλίων που θέλω να διαβάζω. Για παράδειγμα, έχω συνδέσει τα βιβλία της Αλκυόνης Παπαδάκη με το καλοκαίρι. Περίμενα το καλοκαίρι για να διαβάσω τις Κάργιες που έχω στη βιβλιοθήκη μου. Αυτό είναι νομίζω το πιο ανεξήγητο κόλλημά μου. Επίσης διαβάζω βιβλία του Stephen King το καλοκαίρι όπως και αισθηματικά μυθιστορήματα, Ελληνικά και ξένα.

Stephen-King-Collage-e1422334474385Εσύ κάνεις κάτι παρόμοιο με μένα; Έχεις συνδέσει συγκεκριμένες περιόδους με βιβλία;

3 thoughts on “Προτιμήσεις ανάλογα με την εποχή

  1. Χμμ, για να σκεφτώ.
    Τώρα μάλλον όχι, αν και το καλοκαίρι προτιμώ βιβλία που «ανάλαφρα», αστυνομικά, ρομαντικά, περιπέτειες…
    Αλλά έχω συνδέσει συγγραφείς με καταστάσεις, π.χ. κάποιους κλασικούς όπως ο Τολστόι και ο Ντοστογιέφκι με την εφηβεία μου και ΚΛΑΣΙΚΑ τη Μάρω Βαμβουνάκη με περιόδους που έχει πέσει πολύ κλάμα!

    Σε φιλώ,
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

  2. Συμφωνώ! Κλασική Λογοτεχνία κάθε Χριστούγεννα και Αλκυόνη Παπαδάκη κάθε καλοκαίρι!! Παρεπιπτόντως, περί Stephen King: «Λάμψη» και «Σάκος με Κόκκαλα» είναι εκπληκτικά! Σου συνιστώ και το «Σαλεμς Λοτ». Επιβάλεται να προστεθεί στη λίστα σου! Προσωπικά, αυτά τα τρία τα κατατάσσω στα 3 καλύτερά του! Το «Χρήσιμα Αντικείμενα» είναι ένα πολύ ενδιαφέρον κι ευχάριστο βιβλίο. Το «ο Θόλος» ίσως σε κουράσει λίγο αλλά είναι καλό και το «Αυπνία» είναι επίσης πολύ ευχάριστο, αλλά λίγο περίεργο προς το τέλος.. See ya! ✿

    1. Αχ καλά κάνεις και μου προτείνεις βιβλία του, γιατί έχει γράψει τόσα πολλά που κάθε φορά δεν ξέρω πιο θα είναι το επόμενο που θα διαβάσω 🙂

Σχολιάστε

