Το κελάρι της ντροπής – Χρυσηίδα Δημουλίδου


22093183

Το κελάρι της ντροπής της Χρυσηίδας Δημουλίδου

Σελίδες: 608

Εκδοτικός Οίκος: Ψυχογιός

Εκδόθηκε: 2014

Είδος: Δράμα

Περίληψη: Δεκαετία του ’60. Σ’ ένα μικρό χωριό της Μεσσηνίας, τρεις αδελφές, η Δήμητρα, η Αναστασία και η Μυρτώ, μεγαλώνουν στη σκιά ενός πατέρα αφέντη και μιας μάνας που δεν έχει λόγο. Η μόνη έξοδός τους είναι κάθε Κυριακή για την εκκλησία και στο πανηγύρι του χωριού μία φορά τον χρόνο. Οι καιροί σκληροί, αλλά οι πράξεις σκληρότερες.

Και μια μέρα ο πατέρας τις εγκαταλείπει και εξαφανίζεται. Το κοινωνικό στίγμα είναι βαρύ για την οικογένεια που άφησε πίσω του, όμως μαζί έρχεται και η λύτρωση από τους αυστηρούς κανόνες που έχει επιβάλει. Σταδιακά τα κορίτσια ξενιτεύονται σε τρεις διαφορετικές ηπείρους και με τον καιρό οι οικογενειακοί δεσμοί κόβονται. Σχεδόν τριάντα χρόνια αργότερα ένα τηλεφώνημα από την πατρίδα θα ταράξει τη μέχρι τότε ήρεμη ζωή τους. Η επιστροφή στο χωριό τους γίνεται επιτακτική και ο επικείμενος θάνατος της μάνας που άφησαν ολομόναχη χωρίς να ενδιαφερθούν γι’ αυτήν θα τις φέρει αντιμέτωπες με μυστικά και αλήθειες που απέκρυψαν. Το παρελθόν γυρίζει στο παρόν ζητώντας απαντήσεις.

Τι συνέβη και τις παράτησε ο πατέρας τους; Γιατί εγκατέλειψαν τη μάνα τους στην τύχη της; Γιατί το πατρικό τους δεν πρέπει να φύγει από τα χέρια τους; Ποιο μυστικό κρύβει το κελάρι στο υπόγειο του σπιτιού; Οι τρεις αδελφές πάνω από την ετοιμοθάνατη μάνα κάνουν μόνο μια ερώτηση: «Μάνα, όλα αυτά τα χρόνια γιατί δεν καθάρισες την ντροπή;»

Αστέρια Goodreads: 4.42

Αστέρια δικά μου: 3

Πόσο μεγάλη απογοήτευση. Αρχίζω να πιστεύω ότι τελικά έχω γίνει πολύ περίεργη με τα βιβλία. Τελευταία ό,τι κι αν διαβάζω μου φαίνεται κακό προς μέτριο… Αυτό το βιβλίο το άρχισα με μεγάλο ενθουσιασμό σε μία αρκετά δύσκολη περίοδο της ζωής μου. Είχα ακούσει τα καλύτερα από πολλούς και φυσικά από τη μαμά μου, που ήταν και αυτή που το αγόρασε. Στην αρχή μου άρεσε πάρα πολύ, όπως με κέρδισε και από την περίληψη στο οπισθόφυλλο. Μου δημιούργησε πολλά ερωτήματα. Αυτό που δεν μου άρεσε καθόλου ήταν ότι από την αρχή ήξερα τι θα συμβεί. Ήξερα τι ήταν αυτό που γινόταν στο σπίτι, ήξερα ποια ήταν η ντροπή και τι γινόταν στο κελάρι. Μπορώ να πω ότι σε μερικά σημεία με συγκίνησε όπως ήταν φυσικό βέβαια μιας και περιέγραφε μία πολύ σκληρή ιστορία. Πολλές φορές μου προκάλεσε τρόμο το πώς σε μία μικρή κοινωνία μπορεί να κρυφτεί ένα τόσο μεγάλο έγκλημα. Ήταν συγκλονιστικό, όπως και η σκληρότητα ενός ανθρώπου, όπως και το ότι τα κοινωνικά στερεότυπα κρίνουν τη ζωή μας. Το χειρότερο σε αυτό το βιβλίο ήταν το ότι συνεχώς επαναλαμβάνονταν τα ίδια και τα ίδια. Τη μία μάθαινες την ιστορία, την άλλη τη διηγείται η κοπέλα που της συνέβη, την άλλη τη λέει όταν έχει πια μεγαλώσει. Και στις τρεις αδελφές συμβαίνουν σχεδόν τα ίδια πράγματα… Έλεος! Το βιβλίο θα μπορούσε να είναι το μισό σε έκταση και να είναι πολύ καλύτερο κατά τη γνώμη μου. Όπως είπα και πριν στους περισσότερους που το διάβασαν άρεσε, άρα μπορεί απλά να μην είναι του γούστου μου ή να ψάχνω κάτι άλλο. Για όσους αποφασίσουν να το διαβάσουν…

Καλή ανάγνωση!

4 thoughts on “Το κελάρι της ντροπής – Χρυσηίδα Δημουλίδου

  1. Από τα βιβλία της Δημουλίδου έχω διαβάσει «Το Σπίτι των Σκιών» και αν μου ζητούσες να σου γράψω την γνώμη μου θα έγραφα ΑΚΡΙΒΩΣ αυτά που γράφεις και εσύ τώρα!!! Από τις πρώτες 40 σελίδες (ενός βιβλίου 600 σελίδων) καταλαβαίνεις ποιός είναι ο δολοφόνος, υπάρχει μεν πολύ συναίσθημα αποτυπωμένο άψογα στο χαρτί (είτε τρόμου, είτε αδικίας, είτε ερωτισμού), αλλά κάποιες σκηνές/φράσεις/αφηγήσεις επαναλαμβάνονται copy+paste συνέχεια και συνέχεια. Θεωρώ πως αν έχεις διαβάσει ένα βιβλίο της, είναι σαν να τα έχεις διαβάσει όλα!

    Υ.Γ. Μάλλον έχω γίνει κι εγώ πολύ παράξενη τώρα τελευταία (τελικά δεν είσαι η μόνη 🙂 ) και πλέον για να αγοράσω ένα βιβλίο που μου έχει κινήσει το ενδιαφέρον, θα μπω πρώτα στη διαδικασία να διαβάσω όλα τα αρνητικά σχόλια που κυκλοφορούν γι’ αυτό στο διαδίκτυο κι ύστερα να αποφασίσω αν θα το προτιμήσω ή όχι.

    1. Εγώ αγοράζω αρκετά επειδή όταν βρίσκω ένα βιβλίο ενθουσιάζομαι πάρα πολύ και δεν μπορώ να συγκρατηθώ, αλλά νομίζω πως πραγματικά έχω γίνει παράξενη με τα βιβλία. Δύσκολα θα βάλω κάποιο στα «αγαπημένα μου». Πρέπει να μου αφήσει πραγματικά κάτι για να το πω αυτό.

  2. Κάποια στιγμή τσέκαρε το greekbooks.gr Έχει αρκετές κριτικές αναγνωστών και σε πολλά βιβλία δίνει δωρεάν το πρώτο κεφάλαιο. Μπορώ να πω ότι από τότε που αρχισα να το συμβουλεύομαι, μειώθηκαν αρκετά οι πιθανότητες απογοητευτικών επιλογών. 🙂

Σχολιάστε

