Υπερηφάνεια και προκατάληψη – Jane Austen


20446282

Υπερηφάνεια και προκατάληψη της Jane Austen

Σελίδες: 520

Εκδοτικός Οίκος: Μίνωας

1η έκδοση : 1813

Είδος: Ρομάντζο, Κλασσική Λογοτεχνία

Περίληψη: Όταν η Ελίζαμπεθ Μπένετ, όμορφη, δυναμική και ανεξάρτητη, χωρίς υψηλή ωστόσο κοινωνική θέση, γνωρίζει για πρώτη φορά τον κύριο Ντάρσι, τον βρίσκει υπερβολικά σνομπ και αλαζόνα.
Από την πλευρά του ο κύριος Ντάρσι, γόνος αριστοκρατικής οικογένειας, προσπαθεί απεγνωσμένα να μην παρασυρθεί από τη γοητεία και την ευφυΐα της.

Οι δρόμοι τους, όμως, διασταυρώνονται συχνά και η αντιπάθεια που νιώθουν ο ένας για τον άλλο μεγαλώνει.
Η Ελίζαμπεθ είναι υπερήφανη για την καταγωγή της και το κριτικό της βλέμμα• ο κύριος Ντάρσι είναι υπερήφανος για το όνομα που κουβαλά.
Ενώ οι κόσμοι τους συγκρούο­νται, θα είναι ικανοί να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις και τον εγωισμό που τους εμποδίζουν να παραδεχθούν τον έρωτά τους και τον σεβασμό που τρέφουν ο ένας για τον άλλο;

Αστέρια Goodreads: 4.24

Αστέρια δικά μου: 3

Ειλικρινά γι’ αυτό το βιβλίο έχω ανάμεικτα συναισθήματα. Προτού το διαβάσω, είχα ακούσει σχεδόν από όλους τα καλύτερα και πίστευα ότι θα ξετρελαθώ. Τελικά, τώρα, λίγο καιρό αφού το τελείωσα μπορώ να πω πως μάλλον έκανα λάθος. Ελπίζω κάποιοι που αγαπούν πολύ αυτό το βιβλίο να μην παρεξηγήσουν τα λόγια μου, απλά τα γούστα κάθε ανθρώπου είναι τελείως διαφορετικά.

Λοιπόν, όπως είπα και πριν, αυτό το βιβλίο άρχισα να το διαβάζω με μεγάλο ενθουσιασμό που αργότερα όμως έγινε προσμονή για το πότε θα τελειώσει για να ξεκινήσω ένα βιβλίο καλύτερο, ή μάλλον λιγότερο βαρετό.

Θα πω αρχικά τι μου άρεσε από αυτό το βιβλίο. Μου άρεσε πάρα πολύ η ατμόσφαιρά του. Η Αγγλία με τη ρομαντική της ατμόσφαιρα, όλα βαμμένα στο λευκό και ροζ, τουλάχιστον εγώ έτσι τα φανταζόμουν. Επίσης είχε πολύ όμορφο χιούμορ. Έπιασα τον εαυτό μου να γελά αρκετές φορές. Μου άρεσε επίσης και το ότι είδα πόσες πολλές προκαταλήψεις και στερεότυπα υπήρχαν εκείνη την εποχή. Για τους δύο πρωταγωνιστές έχω να πω πως τους λάτρεψα. Η Ελίζαμπεθ ήταν μία κοπέλα που σίγουρα θα ταίριαζε πολύ ακόμα και στη δική μας εποχή. Μία κοπέλα με τσαγανό και επιμονή. Και φυσικά ο κ. Ντάρσι, ένας άνδρας που ενώ φαινομενικά ήταν υπερήφανος και ίσως λίγο σκληρός μέσα του ήταν ένας ευαίσθητος άνθρωπος με καλή καρδιά. Δε θα παραλείψω να αναφέρω τη Λαίδη Κάθριν που από τότε που διάβασα γι’ αυτήν ήθελα πραγματικά να την χτυπήσω, πόσο μάλλον όταν πήγε να μιλήσει στην Ελίζαμπεθ για τον Ντάρσι.

Τα αρνητικά δεν είναι πολλά, αλλά ένα και βασικό. Η αδύναμη πλοκή. Δε με ενθουσίασε τίποτ’ απολύτως, δε γινόταν τίποτ’ απολύτως, αυτό αισθανόμουν. Η ιστορία ήταν για έναν έρωτα ο οποίος άνθισε κάτω από πολλά στερεότυπα και περίεργες καταστάσεις, παρόλα αυτά δεν είχε ενδιαφέρον. Δεν αισθάνθηκα αγωνία για το τι θα συμβεί ή θλίψη για ένα κακό γεγονός, απλά διάβαζα. Πολλές σελίδες για μία αρκετά, κατά τη γνώμη μου, φτωχή υπόθεση.

Θέλω να πω πως σέβομαι πολύ αυτό το βιβλίο επειδή γράφτηκε χρόνια πριν και ακόμα έχει καταφέρει να διαβάζεται και φυσικά θα διαβάζεται για πολλά ακόμα χρόνια. Αρέσει ακόμα, μετά από τόσα χρόνια, πόσο μάλλον τότε. Εμένα δε με ενθουσίασε παρόλα αυτά δεν το θεωρώ κακό βιβλίο, ίσα ίσα θεωρώ ότι μου έδωσε πράγματα. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι δε θα το πρότεινα σε οποιονδήποτε. Πάντως σίγουρα θα το πρότεινα σε κάποιον πολύ αθώο και αθεράπευτα ρομαντικό.

Καλή ανάγνωση!

5 thoughts on “Υπερηφάνεια και προκατάληψη – Jane Austen

  1. Ωραία παρουσίαση! Θα σου έλεγα βέβαια να δώσεις άλλη μια ευκαιρία στην Austen, ίσως με ένα άλλο βιβλίο της. Θεωρώ πως δεν έχει τόση σημασία η πλοκή, γι’ αυτό σου φάνηκε βαρετό, αν περίμενες πώς και πώς να δεις τι θα γίνει παρακάτω. Η Austen κατά τη γνώμη μου είναι υπέροχη στο να πιάνει και να περιγράφει τις ανθρώπινες σχέσεις, ερωτικές, οικογενειακές, φιλικές, κοινωνικές και να μας δείχνει πόσο διαχρονικοί είναι οι προβληματισμοί μας γι’ αυτές. Επίσης, πολλές φορές κάνει κριτική στην θέση της γυναίκας στην τότε κοινωνία και είναι και αυτό πολύ ενδιαφέρον, αν σκεφτείς πώς ήταν όντως τα πράγματα τότε… Και φυσικά, ο τρόπος που γράφει είναι μοναδικός!
    Αν δηλαδή ξαναπιάσεις κάποια στιγμή Όστεν, η συμβουλή μου είναι να μην επικεντρωθείς μόνο στην πλοκή και να το διαβάσεις με ηρεμία για να το απολαύσεις όπως πρέπει! 🙂

    1. Πιστεύω ότι το διάβασα σε λάθος στιγμή και από λάθος μετάφραση. Μετά από αυτό, όταν ήθελα να διαβάσω κλασσική λογοτεχνία, έψαχνα περισσότερο τις εκδόσεις. Δε θέλω να κατηγορήσω τις εκδόσεις Μίνωας, αλλά νομίζω ότι το κείμενο έχασε τη χάρη του, με την πιο σύγχρονη γλώσσα. Ή έτσι τέλος πάντων μου φάνηκε εμένα. Η αλήθεια είναι ότι όσα είπες, περιγραφή ανθρώπινων σχέσεων, διαχρονικοί προβληματισμοί και θέση της γυναίκας περιγράφονται πραγματικά υπέροχα, αλλά μάλλον εκείνη τη στιγμή επικεντρώθηκα υπερβολικά στην πλοκή, κάτι που με «χάλασε» αρκετά. Σίγουρα πάντως θα διαβάσω και άλλα βιβλία της. Δεν τα παρατάω τόσο εύκολα. Κάποια στιγμή ίσως διαβάσω πάλι και το ίδιο. Εσύ ποιο θα μου πρότεινες;

      1. Χμμμμ… Εμένα το αγαπημένο μου είναι η «Πειθω», το οποίο είναι πιο ώριμο και πιο σοβαρό απ τα υπόλοιπα, ώντας και το τελευταίο που ολοκλήρωσε… Δεύτερη στη σειρά έρχεται η «Εμμα» για μένα, πιο ανάλαφρη και διασκεδαστική σαν ιστορία! Για μένα έχουν ενδιαφέρον όλα της τα βιβλία, αλλά, αν δεν έχεις όρεξη να τα διαβάσεις όλα, θα σου πρότεινα αυτά τα δύο, ανάλογα με την διάθεση που έχεις! 🙂

      2. Ωραία σ’ ευχαριστώ πολύ. Εν τω μεταξύ, όταν διάβασα το Υπερηφάνεια και Προκατάληψη και δε με ενθουσίασε, άρχισα να αμφιβάλλω για τα γούστα μου. Σκεφτόμουν ότι δεν είναι δυνατόν να έχω ακούσει απ’ όλους τόσο καλά λόγια κι εμένα να μη μου άρεσε. Πάντως το χιούμορ της είναι απίστευτο. Σίγουρα θα διαβάσω κι άλλα βιβλία της, αυτά που μου πρότεινες πρώτα και μετά ανάλογα πώς θα μου φανούν.

Σχολιάστε

