Κριτικές βιβλίων

1Q84: βιβλίο 2ο – Haruki Murakami


1Q84 βιβλίο 2ο - Haruki Murakami
1Q84 βιβλίο 2ο – Haruki Murakami

1Q84: 2ο βιβλίο του Haruki Murakami

Σελίδες: 416

Εκδοτικός Οίκος: Ψυχογιός

Εκδόθηκε : 2009

Είδος: Φαντασία, Μυστήριο

Περίληψη: Τα χάρτινα φεγγαράκια χρειάζεται να τα πιστέψεις (λιγάκι αλλά παράφορα) για να γίνουν όλα αληθινά. Έτσι όπως ενσαρκώνονται και αγιάζουν ο έρωτας, η αγάπη, το νόημα. Έτσι όπως ενανθρωπίζεται το Φως. Ή όπως ανατέλλουν τα χάρτινα φεγγάρια στην Πόλη των γάτων, σ’ αυτή την απροσδιόριστη δεκαετία, στην αρχέγονη εποχή που είναι το 1Q84, η γιαπωνέζικη και παγκόσμια χρονιά του πιο μεγάλου ερωτηματικού. Της μεγάλης Απορίας. Του μεγάλου Κενού. Η Αομάμε και ο Τένγκο πλησιάζουν ακόμα ο ένας τον άλλο, για να γεμίσουν με έρωτα το κενό του πλανήτη, να πλουτίσουν με έρωτα την απορία και τη ζητιανιά του εαυτού τους. Ξένοι σκοποί και προορισμοί γραμμένοι με σπρέι στον υπόγειο, ο φόνος, η εκδίκηση, η τιμωρία, ένας συγγραφέας-φάντασμα, μια ανήλικη νύφη, η συνουσία ως μετουσίωση, μεταφορά στον ίδιο πάντα τόπο, στο χρονότοπο της συνάντησης. Στο χρονότοπο ενός αθέατου φιλιού. Το πολυσυζητημένο magnum opus του Μουρακάμι συνιστά ένα πρωτοφανές αφηγηματικό ξεφάντωμα, ένα πανηγύρι λέξεων, εικόνων, αισθήσεων και, όταν τελειώνει η φαντασμαγορία, αυτό που μένει δεν είναι παρά μια απλούστατη -και γι’ αυτό ασύλληπτα συναρπαστική- ιστορία αγάπης, ένα ερωτικό παραμύθι που συνοψίζεται στο αφοπλιστικό, παράφορο, λυτρωτικό κράτημα των χεριών.

Αστέρια Goodreads: 4.03

Αστέρια δικά μου: 3

Μιας κι έχω κάνει ήδη πριν κάποιες μέρες μία παρουσίαση του πρώτου μέρους του 1Q84, δεν έχω να πω και πάρα πολλά για το δεύτερο, παρά μόνο να σχολιάσω κάποια επιπλέον στοιχεία που φανερώθηκαν σε αυτό.

Όπως είχα πει και στην παρουσίαση του 1ου βιβλίου, αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν το γεγονός ότι ενώ όσο το διάβαζα δεν είχα καμία αγωνία για το τι θα συμβεί, ούτε τα γεγονότα που περιέγραφε ήταν συγκλονιστικά, με έκανε να θέλω να το διαβάζω. Σαν να με είχε «μαγέψει» χωρίς να το καταλαβαίνω. Η βαθμολογία μου για το 2ο βιβλίο είναι πιο χαμηλή επειδή προς το τέλος βαρέθηκα κι επειδή μπήκε αρκετά το φανταστικό στοιχείο μέσα στο βιβλίο, κάτι που δε μου άρεσε και πολύ. Βέβαια θεωρώ πως αν και τα τρία βιβλία ήταν σε ένα θα μου άρεσε περισσότερο και δε θα με είχε πιάσει βαρεμάρα… Ενώ τώρα λέω: «Εντάξει, τελείωσα και το 2ο ας κάνω ένα διάλειμμα μέχρι να πάρω το 3ο» και μετά το ξεχνάω ή το καθυστερώ και μου φεύγει η περιέργεια για το τι θα γίνει στη συνέχεια.

Όσον αφορά το 2ο βιβλίο ήταν αρκετά καλό, όχι σαν το 1ο βέβαια αν κι έχει υψηλότερη βαθμολογία. Σε αυτό το βιβλίο μου λύθηκαν πολλές απορίες που είχα για πολλά πράγματα που αναφέρονταν στο 1ο και επίσης υπήρχαν και αρκετές εξελίξεις. Όπως είπα βέβαια μπαίνει αρκετά το φανταστικό κομμάτι στην ιστορία, κάτι που εμένα με χάλασε κάπως, αν και από την αρχή ήξερα πως το βιβλίο έχει και φανταστικά στοιχεία. Αυτό που μου αρέσει πολύ από την αρχή είναι ο δεσμός που έχουν οι δύο πρωταγωνιστές. Ενώ στα βιβλία συμβαίνουν πάρα πολλά γεγονότα που ανοίγουν διάφορες πόρτες και δημιουργούν απορίες, ο αναγνώστης γνωρίζει σχεδόν από την αρχή ότι υπάρχει αυτός ο δεσμός μεταξύ τους και περιμένει πότε επιτέλους θα συναντηθούν. Μπορώ να πω πως στο 2ο βιβλίο υπάρχει αρκετή εξέλιξη και σε αυτόν τον τομέα. Πολλά ή μάλλον σχεδόν όλα όσα συμβαίνουν τους αφορούν και τους κάνουν να έρθουν πιο κοντά, αλλά ταυτόχρονα τους απομακρύνουν κιόλας. Τέλος σε αυτό το βιβλίο λόγω των γεγονότων φαίνονται και οι αδυναμίες των ηρώων, κάτι που τους κάνει πιο συμπαθείς αλλά και πιο κατανοητούς προς τον αναγνώστη.

Όπως είπα και στην αρχή δεν μπορώ να γράψω και πάρα πολλά για το 2ο βιβλίο μιας και έχω αναλύσει περισσότερο το βιβλίο και την άποψη μου στο 1ο. Καλύτερα να το διαβάσετε μόνοι σας και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Τώρα μου απομένει το 3ο βιβλίο για να ολοκληρώσω αυτό το έργο του Haruki Murakami και να έχω μία πιο σωστή και ολοκληρωμένη άποψη.

Καλό διάβασμα σε όλους!

Σχολιάστε

