Το λάθος αστέρι – John Green


18039423

Το λάθος αστέρι (The fault in our stars) του John Green

Σελίδες: 301

Εκδοτικός Οίκος: Λιβάνη

Εκδόθηκε: 10 Ιανουαρίου το 2012

Είδος: Δράμα, Ρομάντζο, Χιούμορ

Περίληψη: «Είμαι ερωτευμένος μαζί σου», επέμεινε. «Είμαι ερωτευμένος μαζί σου και δε με ενδιαφέρει να στερήσω από τον εαυτό μου την απλή απόλαυση του να λέω αλήθειες. Είμαι ερωτευμένος μαζί σου, και το ξέρω πως ο έρωτας είναι απλώς μια κραυγή στο κενό, πως η λήθη είναι αναπόφευκτη και πως είμαστε όλοι καταδικασμένοι, και θα έρθει η μέρα που ο κόπος μας θα γίνει ξανά σκόνη, ξέρω πως ο ήλιος θα καταπιεί τη μόνη γη που θα αποκτήσουμε, κι είμαι ερωτευμένος μαζί σου». Όταν η Χέιζελ συναντά τον Ογκάστους, ανακαλύπτει στο πρόσωπό του ένα αδελφό πνεύμα και μαζί του θα μοιραστεί τους φόβους, τα άγχη, τους προβληματισμούς της, αλλά και μια αγάπη που αγγίζει τις πιο μύχιες γωνιές της ψυχής τους. Οι δυο τους με ανατρεπτική αίσθηση του χιούμορ και ωμή ειλικρίνεια θα προσπαθήσουν να αναζητήσουν από κοινού προσωπικές απαντήσεις σε καθολικά ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης…

Αστέρια Goodreades: 4.50

Αστέρια δικά μου: 5

Trailer:

Νομίζω πως αυτό το βιβλίο δεν χρειάζεται πολλά λόγια και σχόλια… Μόνο και μόνο αυτό το κάνει εξαιρετικό… Πραγματικά όταν το τελείωσα, πριν δύο μέρες, αλλά ακόμα και τώρα που ξεκινάω να γράφω γι’ αυτό και να θυμάμαι και πάλι όσα διάβασα, δεν μπορώ να περιγράψω ακριβώς τα συναισθήματα που μου δημιούργησε. Αυτό που θα πω είναι ότι ήταν ό,τι καλύτερο έχω διαβάσει και σίγουρα κατέκτησε μία θέση στα αγαπημένα μου βιβλία. Πριν το αγοράσω είχα ακούσει και διαβάσει από πολύ κόσμο πάρα πολλά θετικά σχόλια. Έτσι όταν τελείωσα το προηγούμενο βιβλίο μου πήγα και το αγόρασα για να δω αν συμφωνώ με τους υπόλοιπους. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι η υπάλληλος που ρώτησα στο βιβλιοπωλείο που πήγα να το αγοράσω, μου το πρότεινε ως ένα «ελαφρύ» βιβλίο, που διαβάζεται εύκολα. Στο δεύτερο έπεσε μέσα, για το πρώτο όμως δε θα συμφωνήσω. Μπορεί να είναι ένα βιβλίο με χιούμορ όμως δεν είναι καθόλου «ελαφρύ». Εξάλλου οι καταστάσεις που περιγράφονται μέσα δε θα μπορούσαν ποτέ να διαβαστούν απλά για να περάσει η ώρα χωρίς ν’ αγγίξουν τον αναγνώστη του.

Νομίζω πως από το εξώφυλλο αρχικά κατάλαβα ότι θ’ αναφέρεται σε εφήβους μιας και τα σύννεφα που είναι ζωγραφισμένα σε αυτό παραπέμπουν σε άτομα που πετούν στα σύννεφα και ονειρεύονται το μέλλον. Φυσικά όλο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη υπόθεση του βιβλίου. Από τον τίτλο του, χωρίς φυσικά να γνωρίζω την υπόθεσή του, κατάλαβα ότι κάτι πήγαινε στραβά και ότι δε θα ήταν όλα τόσο παραμυθένια μέσα… και κατά κάποιον τρόπο έπεσα μέσα…

Πραγματικά, όταν τελειώνω μία πρόταση κάθομαι και σκέφτομαι τι να γράψω στη συνέχεια γιατί δε θέλω να μαρτυρήσω κάτι ή να φανώ υπερβολική. Δεν είμαι, απλά το βιβλίο είναι απίστευτα καλό. Η υπόθεσή του από την αρχή είναι εξαιρετική. Δεν περιγράφει πράγματα φανταστικά με δράση κι όμως εμένα με κράτησε καθηλωμένη όσο το διάβαζα. Επειδή όταν το αγόρασα δεν ήξερα τι θα με βρει στη συνέχεια, θέλω απλά να προειδοποιήσω όποιον σκοπεύει να το διαβάσει ότι πρέπει να έχει γερό στομάχι. Το βιβλίο περιγράφει δύσκολες καταστάσεις με μεγάλη ειλικρίνεια. Είναι τρυφερό αλλά ταυτόχρονα και πολύ σκληρό. Νομίζω πως αυτό είναι που το κάνει και ξεχωριστό. Ενώ ασχολείται με ένα δύσκολο θέμα όπως είναι μία αρρώστια, την αντιμετωπίζει με τόσο χιούμορ που δεν ενοχλεί τον αναγνώστη που διαβάζει για κάτι τόσο ευαίσθητο. Αξίζει πραγματικά… Πραγματικά αυτό το βιβλίο μου έβγαλε απίστευτη δύναμη και θάρρος όσο κανένα άλλο απ’ όσα έχω διαβάσει μέχρι τώρα.

Οι ήρωες του βιβλίου απλά εκπληκτικοί και οι δύο. Αντιμετώπιζαν τις δυσκολίες τους με τόση ειλικρίνεια, ήξεραν τι συνέβαινε κι όμως συνέχιζαν να προσπαθούν όσο μπορούσαν. Είναι μόνο 17 ετών κι όμως αντιμετώπιζαν τη ζωή με τόσο χιούμορ παρά τις δυσκολίες βλέποντας το μέλλον ωμά, χωρίς να το ωραιοποιούν, χωρίς να ζουν πάνω σ’ ένα ροζ συννεφάκι… αντικρίζοντας την αλήθεια κατάματα. Και οι δύο έχουν πολύ ξεχωριστές προσωπικότητες που σε κερδίζουν αμέσως και σε κάνουν να δεθείς μαζί τους. Αυτό κιόλας είναι το κακό… Διαβάστε το και θα καταλάβετε τι εννοώ… Στο μόνο σημείο που έχω κάποιες ενστάσεις είναι ότι για την ηλικία τους είναι υπερβολικά διαβασμένοι, χρησιμοποιούν δύσκολες λέξεις αλλά έχουν και μεγάλη ωριμότητα. Αν και κρατώ κάποιες επιφυλάξεις γι’ αυτή την ένσταση που έχω επειδή πιστεύω πως όσο μικρός κι αν είσαι μία τέτοια κατάσταση σε κάνει να ωριμάζεις πιο γρήγορα από τ’ άλλα παιδιά. Επίσης και τα δύο παιδιά είναι πανέξυπνα γι’ αυτό και αντιμετωπίζουν διαφορετικά κάποια γεγονότα.

Ένα βιβλίο γεμάτο ενδιαφέρον. Εγώ το διάβασα μέσα σε δύο μέρες και μετά δεν μπορούσα να διαβάσω για κάποιες μέρες τίποτ’ άλλο. Δεν ξέρω γιατί… μάλλον είχα πάθει κάτι σαν μικρό σοκ. Ένα μικρό αριστούργημα…  Ένα βιβλίο που θα θυμάμαι για πάντα. Ένα βιβλίο που πρέπει να διαβάζει κάθε άνθρωπος που αγαπά την ανάγνωση. Από αυτό αντλείς δύναμη, θάρρος και τόλμη, τουλάχιστον έτσι νομίζω εγώ. Και στο τέλος παρά τον κόμπο στο στομάχι ξέρεις ότι διάβασες κάτι όμορφο, που άξιζε και σε έκανε καλύτερο άνθρωπό. Εμένα τουλάχιστον με έκανε.

Καλή ανάγνωση!

2 thoughts on “Το λάθος αστέρι – John Green

  1. Θα πρεπει να συμφωνησω με οσα ειπες, το βιβλιο ηταν μεγευτικο και εχει γινει πλεον ενα απο τα τρια αγαπημενα μου βιβλια,αν και πρεπει να παραδεχτω πως το τελος με τραυματισε για ολο το υπολιπο της ζωης μου. Ειναι ενα λογοτεχνικο αριστουργημα που μας μιλαει καταμουτρα για ολες τις σκληρες αληθειες που μπορει να αντιμετοπησουμε μια μερα στην ζωη….και οσοι το διαβαζεται αυτο, μην βιαστειται να πειτε »ξενερωτο » πριν το διαβασετε, γιατι πιστεψεμαι,αξιζει. Επισης η ταινια μας αφησε ασπροπροσωπους, αρχικα να δηλωσω πως ειμαι ιδιαιτερα ευχαριστημενη απο την επιλογη των ιθοποιων, μιας και συμπεριλαμβανετε η αγαπημενη μου shailene woodly (η οποια συμμετεχει και στην ταινια divergent την οποια σας προτεινω ανεπυφιλακτα, αλλα σας προειδοποιω , αν θελησετε να διαβασετε τα αντιστοιχα βιβλια (ειναι τριλογια) να ειστε ετοιμοι να κλαψετε γιατι αν και ειναι ενα βιβλιο δρασης το τελος πιθανοτατα θα σας τραυματισει τοσο οσο και αυτο του the fault in our stars) καθος και ο απιστευτα αστειος ansel elgort στον ρολο του Γκας, κι ο λογος που η ταινια ηταν τοσο καλη, εκτος απο το απιστευτο ταλεντο των ιθοποιων , ηταν γιατι προσπαθησαν να μεινουν οσο πιο πιστοι στο βιβλιο γινεται! αυτα απο εμενα και μακαρι ολοι οι εφηβοι της ηλικιας μας να αξιοθουν να το διαβασουν γιατι θα τους δωσει μερικα πολυτημα μαθηματα ζωης…..

    1. Για να πω την αλήθεια, αφού είδα την ταινία κι εγώ έμεινα αρκετά ικανοποιημένη από τους ηθοποιούς. Βέβαια τον Γκας τον περίμενα καστανό, αλλά οκ δε θα τα χαλάσουμε εκεί 😀

Σχολιάστε

